fredag 10. februar 2012

Tadah



Før jeg knakk armen gjorde jeg ferdig dette teppet.Jeg heklet fem runder med bestemorhekling i forskjellige farger rundt. Det ble bare alt for mye av det gode. Måtte rekke opp og bare ha grønt og hvitt rundt.


 

Det holdt synes jeg. Til slutt laget jeg en bølgekant i hvitt. Dette teppet kunne nok greid seg alene uten kantavslutning, men jeg liker at teppene får seg en pyntekant.



Oppskrift på bølgekanten til slutt fant jeg her hos Lucy i Attic 24. Oppskrift på selve teppe fant jeg her hos Solveig som har bloggen Solstrikke. Hun har lagt ut en utrolig grei tutorial på siden sin. Sjekk den fine strukturen dette teppet får med sammenheklingen. En fryd å jobbe med




Ønsker dere alle en trivelig helg.

42 kommentarer:

  1. Dette var "bære lækkert". Jeg beundrer alle som har tålmodighet til slike tidkrevende arbeider. Fargevalget ditt var flott, og kanten rundt virket samlende for helheten.

    Riktig god helg til deg!

    SvarSlett
  2. Anonym10/2/12

    Fantastisk flott teppe,du er flink.
    Håper du er bedre i armen. :))
    God helg!
    Klem fra Mette.

    SvarSlett
  3. Wow...for et nydelig teppe!!
    Du er kjempeflink:)
    Får håpe du blir rask bra i hånden igjen, så du får holde på med håndarbeid igjen:)
    God helg til deg, klem Hanne

    SvarSlett
  4. Veldig flott !! God helg !!

    SvarSlett
  5. Så utrolig fint det var!! Ble kjempe fin kant med bare gørn og hvit :o)
    Ha en strålende helg og god bedring!!

    SvarSlett
  6. Utrolig vakkert. Nydelige farger.
    God helg til deg.
    Ellen :)

    SvarSlett
  7. Du verden så flot det var.
    Takk for dine koselige kommentarer.
    Så synd med armen din.
    Ha en riktig fin helg
    Klem

    SvarSlett
  8. Hei!! Superfint teppe!! Jeg fant bloggen din nå, og du har kanskje sagt hva slags garn du har brukt!? Ha en fin helg!! AnneK:-)

    SvarSlett
  9. Åååå det var utrolig flott ! Jeg ga det navn med en gang:
    Solskinnsteppe !!!

    Kan du skrive i bloggen din hva slags garn du har brukt ?

    SvarSlett
  10. Det ble direkte nydelig! Takk for tips til mønster, for jeg må komme meg bort fra de vanlige rutene neste gang jeg også;)
    Kos deg masse i helga, klem fra meg;)

    SvarSlett
  11. Jøss, for et nydelig teppe! Du har lagt ned masse arbeid der og kan skikkelig hvile på laubærbladene nå. ( selv om du ikke vil)
    jeg datt på glattisen jeg også og fikk som deg brudd i høyre arm, den ble operert så jeg slapp gips. Men den er for vond å strikke eller hekle med enda, har prøvt å sy litt.
    Vi får riktig lade opp til håndarbeid nå!
    Ha ei riktig god helg:)

    SvarSlett
  12. Må innom her igjen for å kikke på det vakre teppet
    teppet ! Takk for garnopplysningen. :)

    Er imponert over alle de fine teppene du har både
    strikket og heklet !

    SvarSlett
  13. Fantastisk flott teppe :) Håper du snart er hekleklar igjen. God bedring :)

    SvarSlett
  14. Så fin din pläd blev med lite ovanliga mormorsrutor. Hoppas din arm läker snabbt.
    Kram birgitta

    SvarSlett
  15. Jeg bøyer meg i støvet altså, dette var bare LEKKERT:
    Skal innom å se på den sammenheklingen, det gjorde seg virkelig.
    Ønsker deg en fin lørdag
    Klem Tone

    SvarSlett
  16. Rigmor12/2/12

    Åååå, så fantastisk fint! Elsker fargene, og synes kanten rundt er perfekt! Til å spise opp :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kjekt sagt. jeg synes også at fargene er knasende fine.Koselig at du stakk innom bloggen min.
      Klem

      Slett
    2. Rigmor15/2/12

      Kjempefin blogg du har, så det er trivelig å stikke innom:-)
      Jeg er forresten også en 'Ruths datter':-)

      Slett
  17. Takk for at du vil vera med på lotteriet mitt :) Ha ein fin dag.

    SvarSlett
  18. Åhhh så lekkert! :)
    klem

    SvarSlett
  19. ahhh... NYDELIG :)

    Klem Anette

    SvarSlett
  20. Fantastisk flott teppe! Jeg synes fargekombinasjonene er veldig fine - og det står stor respekt av alt arbeidet du har lagt ned i dette! :)

    Håper du får en flott dag videre! :)

    SvarSlett
  21. Så nydelig det ble- og herlig med slike farger når man lengter etter vår. Kjedelig å lese at du har brukket armen, jeg går med brodder- for jeg synes det er skikkelig ekkelt føre nå- og når de salter blir jo snøen bare til pudder. Får håpe du slipper gipsen etter tre uker da. Du får bruke tiden til å planlegge nye håndarbeidsprosjekter;)

    SvarSlett
  22. Kjempenydelig teppe! Jeg har akkurat begynt på et teppe med bestemorruter, og storkoser meg med dette innimellom alt annet :-)
    Ha en fortsatt flott uke,
    Laila

    SvarSlett
  23. Takk for at du deltar i min give away :)
    Og hvilket fantastisk teppe du har laget! Legger meg til som følger jeg :)

    SvarSlett
  24. Koselig du ville delta på min give away :))Flott blogg du har
    Du verden så flott det teppet ditt ble,du har litt av en tålmodighet :))

    Klem Bente

    SvarSlett
  25. Utrolig flott teppe! Litt av et tålmodighetsarbeid :) Og de fletteputene dine er bare lekre! Håper du blir fort bra igjen i armen og kan trylle fram de lekreste ting!
    klem fra Sissel

    SvarSlett
  26. Hei på deg :-)
    Tusen takk for kommentaren i bloggen min. Ja du kan strikke inn pusegarn i sammen med garnet som skal toves. Pusegarnet tover ikke, men legger seg fint inn i det som skal toves.
    Det var et utrolig fint teppe du har laget, jeg er imponert. Vakre farger. Nå ble jeg veldig fristet til å sette i gang med UFO teppe mitt.
    Ha en rikitg fin helg.
    Klem

    SvarSlett
  27. Hei høpp!!

    takk for fine ord fra deg:)

    Nydelig teppe,du er flink altså,tenker det var en
    stor jobb;)

    Herlige farger du har valgt...Likte puten også jeg,grått er min favo for tiden:)

    Nyt helgen!!

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  28. NYDELIG!! Så flink du er..Og fargekombinasjonene var så gode å se se.
    Harmoni i det teppet. Kunne godt tenkt meg å krype under det i sofakroken å ta helg ;o)

    Takk for titten og god bedring med armen.

    Klem fra Anne på landet.

    SvarSlett
  29. Nydeligefarver !for et fantastisk teppe :-)

    Ønsker deg en fin Fastelavenshelg :-)
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  30. Åh...noe så nydelig!!
    du er flink :)

    ha en fin helg!

    SvarSlett
  31. Wow, det ble knallfint. Så utrolig flink du er!
    Ha en fin fin kveld videre.
    :) Susanne

    SvarSlett
  32. Så utrolig flott teppe! Jeg tenker på alle timene det tar å lage et slikt:)

    SvarSlett
  33. Tusen takk for koselig helsing på dagen min, det varmer mitt hjerte:)
    Klem Hanne

    SvarSlett
  34. Tusen takk for kjempekoselig pakke i posten! Det var veldig snilt, og de passet perfekt. En venninne av meg ble rent misunnelig på de fine tøflene. Håper helgen har vært fin. Klem C.

    SvarSlett
  35. kor flott ;)
    nesten så eg frister til å begynne å hekle igjen ;)

    monikaklemma

    SvarSlett
  36. ÅÅ ja jeg får si som barna sier ,, når jeg blir stor skal jeg bli like flink som deg !! hahah.. kjempe nydelig teppe, skal ha som mål å lage meg ett sånn jeg også :)) Ellers en kjempe koselig blogg, du har SANSEN du Mariann :))

    SvarSlett
  37. Wow så nydelig det ble! Du er flink! Jeg eier ikke tålmodighet til slikt håndarbeide, desverre. Og Pip serviset står på min ønskeliste også, kjempenydelig.
    Ha en fin dag.
    Liza

    SvarSlett
  38. Utrolig nydelig teppe :-)

    God helg - klem Siv

    SvarSlett
  39. Du verden så vakkert! Balsam for sjela dette.
    Del det gjerne på link up i bloggen min.

    SvarSlett