onsdag 5. mai 2010

Bølgeteppet er ferdig

Jippi og hurra. Mitt andre bølgeteppe er fedig. Finito. Herlig. Jeg har heklet opp et fjell og ned en dal hele uken. Endelig så jeg slutten på dette arbeidet. Da må det selvsagt blogges.


Det har egentlig vært et koselig arbeid. Jeg liker å lage disse bølgeteppene. Veldig lite trådender som må festes etterpå. Når du er ferdig med en farge, knytter du trådene i hverandre og drar begge fargene med deg inn i neste heklrad. Prøver å vise det på bildet under her. Veldig lurt. Etter noen staver, klipper du bare over tråden. På bildet over her, ser dere at jeg har heklet en kant rundt. Den ideen fikk jeg fra en flink blogger som har bloggen Seftaholmdesign. Takk til henne.
Naboene synes sikkert at jeg er en raring. Det får så være. Jeg synes at teppet skulle få lov til å komme ut i frisk og lys luft for å bli foreviget. Lekkert ser det ut der på plenen. I love it. I love it.
Oppskrift og inpirator er den herlige bloggeren Lucy som har bloggen Attic24. Der finner dere oppskrifter på masse lekkert. Over her ser dere mitt første bølgeteppe. Det er mitt Happy, Happyteppe. Fargene gir et lite kick.
Litt luft under vingene er bra for alle. Dere kan tro jeg koste meg mens jeg tok disse bildene i går. Se på den nydelige blå himmelen vi har i Bergen. Det var kvalitetstid for meg og mitt bølgeteppe.

44 kommentarer:

  1. Å så utrolig pent det ble. Liker de teppene kjempegodt, og jeg er ikke tvil om at jeg skal lage flere. Tusen takk for gode ord og linken til meg. Ønsker deg en trivelig kveld, ser ut som du har det litt grønnere i hagen enn her hos oss. Masse hilsen Turid

    SvarSlett
  2. Flott teppe - du har all grunn til å være både stolt og fornøyd:-)

    SvarSlett
  3. Det ble rålekkert, og du inspirer meg til å prøve meg på et, jeg også;)
    Tror dette er morsommere enn det ruteteppet jeg holder på med;)
    Ha ei fortsatt god uke og klem fra meg;)

    SvarSlett
  4. Absolutely BEAUTIFUL!!!!!!!! Wonderful to see such gorgeous ripply blankies!
    Lucexxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    SvarSlett
  5. Sa fint ditt teppe ble - lurt med a hekle en kant rundt teppet og ogsa din mate a feste trader pa!

    SvarSlett
  6. Kjempe flott teppe. Dette har jeg lyst å prøve
    men må bli ferdig med det jeg holder på med først.
    Ha en fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  7. Vakre tepper!
    Blir de familieklenodier, tro?

    SvarSlett
  8. Anonym5/5/10

    Soooo pretty.Love love the first one.I love to crochet, when I do its usually wintertime.
    y motherinlaw way abck when taught me.From there I made one afghan.Thanks so much for sharing!

    SvarSlett
  9. Helt nydelig! Imponert over at du orker! Men absolutt verdt det når du ser resultatet. Så flink du har vært:-)

    Klem

    SvarSlett
  10. Gratulerer med ditt 2 bølgeteppe. Superfine, og herlig fargekombinasjon i begge to. Det må være litt deilig å avslutte ett så stort prosjekt ja. Du er i mål, og jeg må bare ta av meg hatten, for hvor flink du er.

    Klem Ann<3

    SvarSlett
  11. Nydelig teppe, og du har all grunn til og være stolt! Jammen er det mer grønt i Bergen enn i nord..

    En riktig god natt..

    SvarSlett
  12. Utrolig! Det ma da ha tatt lang tid? Virkelig lekkert, assa!

    SvarSlett
  13. Kjempefint! Du er flink, rett og slett kunstverk! Ikke bry deg om naboene, de burde sette pris på at det pyntes med slikt i omgivelsene. :)

    PS. Har du liten plass, så har vi nok av plass å legge dem på. :)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  14. oii for et flott teppe. Du er kjempe flink... de første du hekla var også kjempe fint. SKikkelig glad farger:):)

    Ha en flott torsdag :):)

    Klem

    SvarSlett
  15. Nydelig vakkert bølge teppe..:

    flink du er O=))

    klem O=)

    SvarSlett
  16. Hei! Tuusen takk for avisutklippet! Så snill du er som sendte det! Det er veldig artig å se det!
    Er jo litt stas å ha vært omtalt i dagbladet :-))
    Blir noe å skryte av til barnebarna om 20 år.:-) Jeg ble veldig glad!!
    Er det noe jeg kan gjøre til gjengjeld?

    Nydelige bølgetepper du har heklet! Kjempeflink er du!

    Ha en flott dag! Vi har solskinn :-)

    SvarSlett
  17. Dette er noen ordentlige lekkerbiskener. Snakk om å være effektiv.

    Det happyteppet ditt gjorde sitt til at vårfølelsen ble enda sterkere.

    Klem

    SvarSlett
  18. Fantastisk flotte tepper! Litt av eit arbeid som ligg bak. Ha ein fin kveld :)

    SvarSlett
  19. dei vart jo så fine. du har nok lagt nokre arbeidstimar her.

    God kveld.

    SvarSlett
  20. Oj vilket underbart täcke du har gjort och så mycket arbete! Stolt ska du vara !
    Ha det bra!

    SvarSlett
  21. Anonym6/5/10

    Nydeligt teppe;-)klem Lisen

    SvarSlett
  22. hei på deg.
    åå så nydelig teppe.flott det andre å,
    klart det må luftes.
    ønsker deg en herlig helg,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  23. Så nydelig det ble;) Jeg får lyst til å sette i gang igjen;) Fint med to tepper som er så forskjellige. Og lurt med den kanten på sidene. Bergen er en flott by- nyt godværet- får håpe det varer lenge. Vi har hatt flott vær her også i dag! Ha en fortsatt fin helg!

    SvarSlett
  24. Gratulerer med et alldeles fantastisk bølgeteppe! For et imponerende stykke arbeid. Og så er dette ditt andre også da. Well done!

    Jeg er blitt så glad i å hekle, og av de forskjellige mønstrene jeg har prøvd meg på så langt er bølger min absolutte favoritt. Lite tråder å feste, og å kjenne teppet vokse (og varme godt) mens man hekler er en god følelse. Jeg har også heklet to bølgetepper, og prøver stadig å "finne en unsklyldning" for å begnne på et tredje ett... tjhiii.

    SvarSlett
  25. Så masse flott du lager.JEg og liker å hekle,men har ikke prøvd bølgemønsteret.Lykke til med neste prosjekt:-)

    SvarSlett
  26. for et vakkert stykke håndarbeid.
    jeg er imponert.
    :)

    god ukestart til deg
    klem, Åpent hus

    SvarSlett
  27. Å wooooow!
    Du er berre kjempe flink!
    LEKKERT!
    Tusen takk for kos helsing♥
    Ønsker gode deg ei fin ny veke med sol og glede:)
    Klem frå Astrid♥

    SvarSlett
  28. Hei!
    Så utrolig flink du er!!skulle ønske jeg kunne det jeg og!:)

    Ha en fin uke!! Kos deg masse!

    stor klem

    SvarSlett
  29. å fint d var :) herlige farger! en slik krakk du har lavendelen på, ønsker jeg meg også :)

    Du kan ha oliventreet ute ja, men jeg velger å ha det inne til forten er borte! :) i dag er det 0 grader og snø! helt merkelig det været her! Håper på sol og varme NÅ :)

    ha ei kjempefin uke!

    klem :)

    SvarSlett
  30. Tusen takk for koselig hilsen hos meg :)
    Vi får håpe tørken har snudd :)
    Så fint teppe du har laget.. jeg skulle ønske jeg var god på strikke/hekle.. har faktisk veldig lyst til å lære meg å strikke.. men så var det denne tiden som aldri strekker til!! Men en vakker dag...;)

    Ha en fin dag!
    Klem Hege

    SvarSlett
  31. Nydeleg teppe!:) Hekling er mitt neste lære-meg-prosjekt. Gleder meg:)
    Takk for kosleg helsing:) Eg har brukt Europris sin denne gongen. Bruker vanlegvis Quick sin. Eg brukte sånn ca 2 bokser..går litt spray ja:)
    Ha ein fin dag!
    Klem:)

    SvarSlett
  32. Wow så flink du e :)

    Ja her e det mye småarbeid igjen før alt e ferdi.. Men æ e så fornøyd me resultatet at æ kjenne mæ lettere småforelska :D
    Nu glær æ mæ bare t vi e helt ferdi :D

    Ha en flott kveld

    Klæm

    SvarSlett
  33. Takk for hyggelig kommentar hos meg:) Happyteppet ditt var helt etter min smak. Nydelig!! Tror ikke jeg skal prøve meg på et så stort prosjekt. har ikke tålmodighet til det.
    Artig at du har fått kommentar fra Lucy :)

    SvarSlett
  34. Så fine tepper:) du er flink å tolmodig du, trur aldri jeg hadde blitt ferdig med et slikt teppe. hihi..
    Ha en fin dag
    klem

    SvarSlett
  35. Å nydelig teppe. Sånne har jeg lyst til å prøve meg på også :)
    Velkommen til give away hos meg :)
    Trude :)

    SvarSlett
  36. Underbart fina arbeten du virkat -så stolt ska du vara! Klem//Eva

    SvarSlett
  37. Det var et nydelig teppe :) Du er så flink!
    Og jeg ser du har lavendel på terrassen..Herlig plante!

    Ha en fin dag :) Kos deg i solen!
    Klem

    SvarSlett
  38. Hei!
    For et nydelig kunstverk!!
    Du er så flink med hendene dine:)
    Slikt kan jeg bare drømme om...holder meg til hage og jord under neglene jeg. Nydelige bilder fra hagen din lengre nede her, snør det ikke i Bergen da???:)
    Ønsker deg en fin dag, klem Hanne

    SvarSlett
  39. Åhhh, så lekkert det ble!!! Nydelige farger:)
    Dette har nok vært litt av ett tålmodighetsprosjekt tenker jeg, men det er jo vel verdt det når resultatet blir såååå bra!

    Ha en fiiin dag!
    Klem, Anita:O)

    SvarSlett
  40. Så fine disse teppene er. Det kan da ikke være SÅ enkelt å lage dem. De er jo også så anvendelige, man kan få fargene helt til et rom. Jo, dette liker jeg.
    Klem fra Sissel

    SvarSlett
  41. Det var et flott teppe, sikkert mange timers arbeid som er lagt ned i det!

    Gleder meg til å få ferdig mitt heklede teppe...som jeg startet på i høst... (har stått litt stille kan man si!)

    Kos deg i sola!

    SvarSlett
  42. For et flott stykke arbeid du har utført! Jeg er stum av beundring!! Klem fra bestemor!!

    SvarSlett
  43. Tusen takk for hyggelig hilsen på bloggen min. Hilsen Asbjørn.

    SvarSlett
  44. Hei. Disse bølgeteppene er bare helt nydelige!!!
    Jeg har kommentert din blogg inne hos meg, da ditt bølgeteppe har inspirert meg til og hekle et selv.. håper det er ok...;-)

    SvarSlett