lørdag 27. oktober 2012

Nytt "Tah-da moment"



Et nytt "Tah-da moment" med dette teppeprosjektet. Det siste Tah-da var for dette teppet. Ikke så lenge siden altså. Jeg har som oftest flere ting på gang  samtidig, så da kommer gleden over ferdigstilte prosjekt  litt tett av og til.

 

Jeg er svært glad dette bølgeteppet er ferdig, for jeg er ikke så begeistret for disse krappe bølgene. Liker bedre disse bølgene. De er mere mine "lune bølger", men ok...nå har jeg prøvd denne typen også da. Not my cup of tea... for å si det sånn.



Her har jeg lagt det på en seng, og det funker godt som sengeteppe.Teppet er heklet av dobbelt Ullteppegarn, og med heklekrok nr.5 går det ganske fort å hekle.   Teppet er veldig lett, men luner godt. Jeg fant oppskriften her.


Jeg har heklet en kant på hver side av teppet. Først to runder med fastmasker, og så en runde med staver til slutt. Bildene ble tatt ute like før det store snøfallet her på vestlandet. Hagen min er nå helt hvit. Jeg er egentlig litt glad for det. Snøen skjuler nemlig at ikke alle bedene  er gjort klar for vinteren. Nå kan jeg jo bare tenke at alt er som det skal være, men det er mye som kjæm fram når snøen forsvinn osv.


31 kommentarer:

  1. Gratulerer med ferdig hekleteppe!! Det ble kjempefint!!! :-) Det er deilig å ferdigstille slike større håndarbeidsprosjekter. Flotte farger du har brukt. Hos meg er det rydding og vasking av hobbyrom idag...litt vanskelig å komme igang, men litt kaffe nå så...;-) Ønsker deg ei fin-fin helg!

    SvarSlett
  2. Du er bare så flink!!
    Synest disse bølgeteppene er så fiine :)

    ha en fin lørdag!

    SvarSlett
  3. U N D E R B A R T !!!!
    Du är sååå duktig du!
    KRAM ♥

    SvarSlett
  4. Hei.
    Så flott et teppe, å lekkert som sengeteppe,
    Du er flink med hendene dine,
    Moro å se, ja det gikk fort fra forrige.
    Ha en nydelig helg,
    Klem fra sylvia

    SvarSlett
  5. Hei!
    Ja, teppet ble kjempefint! Det gjorde seg veldig godt som sengeteppe! Jeg liker også best de myke bølgene.

    Med ønske om en god helg og klem fra
    Cathrine :-)

    SvarSlett
  6. Anonym27/10/12

    For en jobb:) det er tålmodtighet det..Kjempefint.

    SvarSlett
  7. Nydelig! Beundrer deg som gjør ferdig så mange prosjekt... her flyr det ufoer overalt for tiden- håper å lande noen av dem før jul- bl.a et teppe som bare har igjen å feste tråder og hekle sammen.
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  8. Du er iherdig med de store prosjektene dine.
    Jeg ser opp til deg for det!
    Ha en god helg!
    Her har det snødd tett i flere dager nå...

    SvarSlett
  9. Anonym27/10/12

    Kjempefint og lunt teppe i flotte farger.
    God helg til deg.:))
    Klem Mette.

    SvarSlett
  10. Anonym27/10/12

    Så lekkert. Når jeg så det lille bildet på Norske Bloggdamer på Facebook så tenkte jeg at er dette Missoni?
    Veldig fiiint :)

    SvarSlett
  11. Kjempefint teppe! Fin fargesammensetning :) God helg!

    SvarSlett
  12. Synes teppet supert. Likte godt de krappe bølgene også. Beundrer dere som kommer i mål med et så stort arbeide.

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  13. Otroligt vackert!
    Supersnyggt!

    SvarSlett
  14. For et stykke arbeid. Det ble virkelig flott.
    Klem Tone

    SvarSlett
  15. For et stykke arbeid. Det ble virkelig flott.
    Klem Tone

    SvarSlett
  16. Det var nyydelig! Flotte farger sammen, og jeg likte de "brå" bølgene. Jeg får ikke fullført noe for tida som er verdt å vise..raser mellom bursdager, så jeg lager gavene selv, og da blir det litt ensformig for bloggen..enn så lenge:)
    Nyt helga til ende, klem;)

    SvarSlett
  17. Så nydelige tepper du lager!! Vet jammen ikke hvilken av sikk-sakk teppene jeg likte best, begge typene er kjempefine synes jeg! Dobbelt ullteppegarn og heklekrok 5 høres ikke dumt ut! takk for inspirasjonen!!

    SvarSlett
  18. Hei!
    Du har vunnet frø hos meg!

    SvarSlett
  19. Jeg har adressen din!

    SvarSlett
  20. Det ble lekkert og det ser plissert ut med så krappe bølger.Litt tredimmensjonal virning syns jeg.Virkelig et flott teppe!Nydelig fargesammensetning .

    SvarSlett
  21. Jösses vilken underbar pläd du gjort.. Så fina färger..

    Kram Maidi

    SvarSlett
  22. Gratulerr med ferdig teppe. Nydelige farger og virkelig et flott arbeid.

    SvarSlett
  23. Det var eit nydeleg teppe :) Og fargane var flotte.

    SvarSlett
  24. Anonym28/10/12

    Titt og ofte dukker du opp i tankene mine, ikke like ofte tar jeg turen innom. Det har vel lett for å bli slik, når en etter hvert får mange som skal besøkes. Ikke bare "skal", men har lyst til. :)

    Du tar litt pusten fra meg med disse teppene. Litt utenom mine beherskelser, men forundret over at det går an. Det er vel mer kona mi sitt felt, for hun har de kvalitetene i orden. :)

    For meg forteller slike arbeider mye om menneske som står bak, og det er jo egentlig det som i hovedsak er min interesse - menneskene.

    Hei så lenge, og fine dager fremover til deg og dine. :)

    SvarSlett
  25. SÅ flink du er
    Litt av et teppe!!
    Og tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg
    Klem

    SvarSlett
  26. Men det var da flott, selv om du likte bedre de andre bølgene. Nydelige farger sammen. Ha en fin uke, med eller uten snø :)

    SvarSlett
  27. Syntes teppet var veldig fint jeg;) Du er så flink til å gjøre ting helt ferdige- akkurat nå har jeg litt for mange prosjekter på gang- men sånn er det jo av og til;)

    SvarSlett
  28. Nydelig teppe i lune og lekre farger! : )

    SvarSlett
  29. Rett og slett nydelig! Morsomt så forskjellige de blir disse teppene etter hvilke farger man bruker :)

    SvarSlett
  30. For et kunstverk!!
    Du er bare sååå flink:)
    Fatter ikke hvordan du får d til;)
    Ha en fiiin kveld;)
    Klem Hanne

    SvarSlett
  31. Nok ett flott håndarbeid!
    Det ligger en liten hilsen til deg i bloggen min :-)
    Vakre tanker og klem fra K@ri*

    SvarSlett