torsdag 14. februar 2013

HEKKEL PEKKEL


Ja, hva skal man kalle mine blogginnlegg ? Det blir hekkel pekkel som bare det. Jeg holder på med garn og fargesammensetninger hele tiden. Oppdager stadig nytt garn, og nye fristelser står i kø. Bare tiden som ikke strekker til. Ruths datter har mange jern i ilden, så jeg får prioritere, som det så kjekt heter. Ofte vinner heklekroken da.


Heldigvis kan jeg kombinere tv og peiskos med heklingen. Tre ting på en gang det. Jeg hekler rutene sammen etter hvert som de blir ferdige. Kanten rundt teppet ble veldig enkelt denne gangen. To vanlige oldemødre med to luftmasker i mellom. Ser det lett på det nederste bildet. Jeg bruker bare ullgarn. Babygarn fra flere produsenter. Mykt godt kvalitetsgarn.


Her er teppet med fargeglade morsdagstulipaner. Sjekk de fargene da. Herlig !!


Ønsker dere alle en fin fargedag
fra



25 kommentarer:

  1. Nydelig!!! Det er så godt å se sånne flotte, ferdige, fargerike tepper! Syr du de sammen eller hekler du de sammen...?

    SvarSlett
  2. Vakkert !!!Det er såå inspirerende det du gjør!!jeg kommer ikke meg lengre enn labber!!Evindelige labber!!

    Får nesten litt vårstemning av å besøke deg!!))

    Håper du får en fin uke !Hilsen Anita

    SvarSlett
  3. Herlige tepper og jeg elsker fargene du bruker! Der har du skikkelig peiling :) Klem

    SvarSlett
  4. Dette ble jo et skikkelig glad-teppe! Det er så flott med farger :)

    SvarSlett
  5. Kjempefint! :) Pass på tulipanene i stolen, så de ikke velter :)

    SvarSlett
  6. Så lekkert teppe du har heklet, igjen:)
    Har sagt det før og sier det igjen, du er en hekleekspert:)
    Ønsker deg en fin helg!
    Klem Hanne

    SvarSlett
  7. ÅÅÅÅ ... så fint täcke du gjort!
    Underbara färger!
    Skönt att få göra det man tycker bäst om !!
    OCH att tiden räcker till ... ;O)
    ♥ Kramar Vivan.

    SvarSlett
  8. Likte teppet ditt kjempegodt!!..og likte bildene dine, nydelig!
    Skal på hytta en liten tur i morgen, og da må jeg ta med alle heklerutene mine hjem, kanskje det blir et teppe snart:))
    Kos dæ, klem;)

    SvarSlett
  9. Du er bare helt utrolig....nydelig flott!!
    Ingen hekling her, men ønsker å lære:)
    Takk for tips om bildet mitt. Visste ikke om det, men tar det som et kompliment :)

    Ha wn fin torsdagskveld

    SvarSlett
  10. Flott teppe i fine farger. Gladfarger! klem

    SvarSlett
  11. Du hekler så mye fint!! Og så lurt å hekle sammen etter hvert! Nydelig teppe;) Og kanten var også fin;)

    SvarSlett
  12. Anonym14/2/13

    Merhaba! bloğunuz çok güzel Türkiye'den selamlar:)

    SvarSlett
  13. Dette var et prakteksemplar både når det gjelder farger og utførelse. Du er en racer med heklekroken :)

    SvarSlett
  14. Kjempefint teppe! Tror jammen jeg skjønte hvordan du hekler sammen lappene også. Smart! Det skal jeg notere meg.

    Riktig god helg!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  15. Ett så jättefint täcke du gjort.. Du är så duktig med virknålen..

    Kram Maidi

    SvarSlett
  16. Anonym15/2/13

    Vakkert.:)
    Klem Mette.

    SvarSlett
  17. Nydelig teppe og flotte farger !!! Holder også på med oldemorteppe, men med flerfarget lapper og mange tråder å feste ;) Mye lurer dette med en farge og at du hekler de sammen eterhvert. Ha en god helg !!

    SvarSlett
  18. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Og du er ekspert på vakre hekletepper, likte veldig godt fargene i dette!

    SvarSlett
  19. Lekkert teppe- nydelige farger! : ) Kos deg med helg! Klem Hilde

    SvarSlett
  20. SÅ nydelig teppe- kjenner det klør i fingrene etter heklekroken- håper jeg kommer i gang med noe snart;) Kos deg med de mange prosjektene dine;)

    SvarSlett
  21. Søte hekkel pekkel ;)
    Her var mye fint!
    De søteste harpuser og de mest eksklusive isslykter!!!
    Herlig!

    Fin ny uke til deg og klem fra meg!

    SvarSlett
  22. Så flott det ble. Jeg har også lyst til å begynne på et teppe igjen. Tiden strekker ikke helt til...
    Ønsker deg en super tirsdag
    Klem Tone

    SvarSlett
  23. Teppet ble virkelig flott og så fine farger du har brukt! Kos deg med heklinga! :-)

    SvarSlett
  24. Very beautiful. The color combination is wonderful.

    SvarSlett