tirsdag 17. september 2013

Barnevest og et lite Fretexkupp


Sol og fint vær her i dag. Greit å kunne ta bilder ute. Ble ferdig med vesten til barnebarnet for en tid siden. Strikket i Rowan Felted tweed.  Skulle egentlig vært strikket med garnet Silja fra Sparkjøp. Oppskrift fant jeg i et hefte fra samme sted. La først opp i størrelse 4 år, men det viste seg å bli alt for stor til 3 åringen vår. Måtte strikke i 2 års størrelse i stedet.Vesten ble veldig fin på gutten vår. 


Dagens snop for meg ble Mollie Makes. Koselig og inspirerende blad. Seks par knapper var med som "gave". Gleder meg til å kose meg med dette bladet.


En snartur innom Fretex i dag, og disse to tallerkenene fra Egersund ble med meg hjem. Et lite kupp, synes jeg. Disse tallerkenene er nok aldri blitt brukt. Som dere ser på bildet under her er de utstyrt med veggoppheng.



Dagen gir deg mange valg, velg dem du vil huske med glede:-)


20 kommentarer:

  1. Det er så kjekt at vest er på moten igjen. Har planer om å strikke en til meg selv i nærmeste framtid. Din lille guttevest ble riktig tøff.

    Flotte tallerkener du sikret deg!

    SvarSlett
  2. Det var en flott vest, riktig liten guttevest! Så kjempeheldig du var med de flotte Egersund tallerkene, slike er sjeldne! Ha en fortsatt fin, fin høst uke hos deg!

    SvarSlett
  3. Denne vesten minner meg om det vi kalte slip-over i gamle dager. Brødrene mine gikk med slip-over utapå skjorta husker jeg.

    Kjempefine "talliker"!

    Her regner det i bøtter og spann, men ser det er meldt noe finere vær til i morgen.

    Klem fra Uvdal

    SvarSlett
  4. Kjempe tøff gutevest du har strikka i nydelig garn. Jillt med fretex kupp:)

    SvarSlett
  5. Anonym17/9/13

    Skjønn liten vest du har strikket til gullet ditt og fine fretexfunn også.:)
    Ha en fin kveld.
    Klem.

    SvarSlett
  6. Flott gensar du har laga og nydelege fat du har kjøpt. Eg har blått kjøkken på sommarhuset mitt. Så eg har mange blå fat der både arva og nyinnkjøpe.
    Håper finveiret held i morgon også!

    SvarSlett
  7. Så fin vest! Og ungan ser så velkledd ut med det syns jeg. Kose seg med et blad, og en kopp kaffe i høstregnet er så trivelig. Og de tallerkene er fine. Jeg har et helt servise med kopper og alt til pynt , men mitt går i hvitt og svart med bittelitt lilla..

    SvarSlett
  8. Kjempefin vest:-) Fargen var så flott!

    For en skatt du har funnet på Fretex da:-)

    SvarSlett
  9. Jättefin väst precis som allt annat du gör..

    Kram Maidi

    SvarSlett
  10. Vesten ble kjempefin!! Og så ydelige tallerkener du har funnet på Fretex, artig med slike flotte funn!
    Å, er det kommet nytt mollie-makes-blad -da må jeg ile ut å kjøpe det! Takk for tipset! :-)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  11. Flott vest! Nydelig farge på den, synes jeg :)
    Flotte tallerkener; de minner meg om min egen barndom :)

    SvarSlett
  12. For en nydelig farge på den barnevesten! Du er produktiv.
    Det må være moro å strikke sånne småplagg. Veldig overkommelige prosjekt.

    Det bladet har jeg aldri vært borti. Må jeg titte i neste gang jeg er på Narvesen.

    SvarSlett
  13. Så fin vest, med fin krage. Det er gøy å strikke barneplagg.
    Heldig var du også med tallerkenkuppet. Tenk, den har nok aldri vært brukt, men kun hengt til pynt på en vegg.
    Her skinner solen i dag, på min siste fridag. Men det er høst.......som jeg synes er så deilig. Faktisk er det min favorittårstid.
    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  14. Supert med en slik vest, fin til både hverdag og fest :-)Jeg har til gode å prøve Rowangarn, men den ser helt skjønn ut den vesten! Får se om jeg ikke får testet det ut ved passende anledning :-) Fine tallerkener du har fått tak i, der var du heldig! :-)

    SvarSlett
  15. Nydelig vest i en nydelig farge. Det garnet har jeg ikke prøvd ennå, bare hørt mye bra om det :) Mye fint du har laget.

    Heldig med Fretex-varpet også. Mange fine skatter å finne rundt omkring :)

    Nyt høsten fremover!
    Eli Kristin

    SvarSlett
  16. Så fin vest!
    Fretex er et savn her jeg bor. Nærmeste butikk er i Tromsø, fem timer herfra med buss. De fatene er flotte!

    SvarSlett
  17. Nydelig farge på vesten. Og fine fretexfunn.
    Ellen :)

    SvarSlett
  18. Felted tweed er et kjempetøft garn syns jeg, flere flott farger. Jeg er svak for blå og grønntoner som den du har valgt;)
    Utrolig hva man kan dumpe borti på fretex, nydelig tallerkner du fant!

    SvarSlett
  19. HEI,
    vil bare ønske deg god helg.
    nydelige tallerkener. elsker slike. et funn!
    kos deg i kveld, det er lørdag.

    klem TOVE

    SvarSlett
  20. Flott vest! Og fint kupp du har gjort! :)

    SvarSlett