onsdag 19. februar 2014

En kjent lue


Så kom det  en OL lue fra mine hender også til slutt. Til barnebarnet selvsagt. Brukte dobbelt babygarn fra Dale. Liker deres garn, for det er så mykt og godt. Jeg hekla fastmasker. Det har vært stor diskusjon rundt omkring  om det skal være halvstaver, fastmasker eller hakking. Jeg landet på fastmasker. Synes luen ble tett og fin da. Hadde litt styr med flagget. Fullstendig blokade i mitt hode. Tenkte jeg skulle sy det på...sukk...stønn..Er elendig til å sy, men så fikk jeg oppklaringshjelp fra en Instagramvenn Inger Margrethe. Flagget skal strykes på. Wow..så lett.



Oppskrift på luen fant jeg hos en koselig bloggvenn, som har bloggen Hobbyuglas hule.. Hun har skrevet oppskriften her, og det er slett ikke bare lueoppskrifter hun byr på. Titt innom bloggen hennes her.


Rosene er til alle dere kjekke bloggvenner og (Instagramvenn) som deler oppskrifter og gode råd. Får så masse fin inspirasjon fra dere. Kan ikke takke nok.

22 kommentarer:

  1. Ja, jeg hekler nå på min andre OL lue. Den første laget jeg på jobb i dag, til modell i butikken. Så tok jeg med noen blå bunter hjem, i tilfelle jeg ville lage fler...... Kommer snart i bloggen min også.
    Så fine håndklær du har heklet også. Fint med de flerfargede, der fargene synes igjennom.
    Ha en hyggelig kveld. Klem

    SvarSlett
  2. Fin den, tenker nok vi vil få vist de en stund fremover. Det er jo helt greit at folk løper rundt i OL- luer. ;- )

    SvarSlett
  3. Den ble fin i fastmasker, heldig barnebarn som får en så fin ol lue :)

    SvarSlett
  4. Hei, her er det mye flott som alltid. OL luen er visst på alles heklekrok og flott er den. Selv ble jeg helt fascinert av garnskålen din - flott!!!

    SvarSlett
  5. Hei;)
    Her festes trådene på lue nr åtte i kveld;) De er heklet i halvstaver;) Luene til OLtroppen er PJONET.
    Skal prøve meg på det på en før jeg gir meg med luelagingen;)
    Fin kveld til deg;)
    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  6. Kjempe fine lue du har hekla. Eg har også hekla ein del av dei.:))

    SvarSlett
  7. Ja denne hekleluen er blitt den rene farsotten. Men den er jo utrolig lekker også :)

    SvarSlett
  8. Den ble flott og så fint det var med flagg til pynt.
    Jeg har hatt lyst til å hive meg på denne OL-luebølgen jeg også, men det er liksom ikke nok timer til å få gjort alt en har lyst til.

    SvarSlett
  9. Lua er fin, håndverket likeså! Jeg liker så godt at heklinga er så jevn og fin. Denne lua er nok tidas "snakkis". Diskusjonen gikk høyt da jeg var innom en garnbutikk i går. OL-deltakerne tar seg godt ut i den lua.

    Ønsker deg en fin dag!

    Klem

    SvarSlett
  10. Så flott lue:)

    SvarSlett
  11. Ja, disse luene har blitt en farsott. Jeg har tenkt på om den kanskje er pjonet, men vet ikke... Har ikke gjort noen enda :)
    Ha en flott dag!

    Klem fra Ann Elisabeth

    SvarSlett
  12. Ja, nå må jeg nok hekle den lua jeg også…..

    SvarSlett
  13. Veldig fin versjon av denne lua! :)

    SvarSlett
  14. OL- luer er det helt store for tida! Din variant er kjempefin! Ser du har brukt fastmasker og det ble veldig bra. Jeg brukte halvstaver da jeg laget mine "look a like" -luer og det funket også.
    Ha en fin kveld! :-)

    SvarSlett
  15. Se der, ja...bitt av basillen du også ;) Jeg må bare innrømme; jeg også...hihi...Men det mangler en liten trådfest, før bilde kommer.
    Har kost meg en runde i bloggen din, tittet på masse fine ting :)

    SvarSlett
  16. Jösses, du är både flitig och duktig..

    Kram Maidi

    SvarSlett
  17. Skal si det går unna. Flott lue 👏👏

    SvarSlett
  18. Skal si det går unna. Flott lue 👏👏

    SvarSlett
  19. Ja her går det jo unna. OL-luen er en hit, det er det liten tvil om. Flott lue. :)

    SvarSlett
  20. Så morsomt med alle OL-luene som dukker opp :)

    SvarSlett
  21. Hei Ruth!
    Så fin den ble! Ja, fastmasker var sikkert et godt valg, så lue ble tett og fin! Strykemerker er kjekt!

    Jeg liker også godt babygarnet fra Dale, og har en del i lageret mitt! Lyseblått også! Men jeg har ikke fått spørsmål om OL-lue fra barnebarna, så da forsetter jeg med alpeluen til meg selv, som jeg er halvvegs på!

    Ønsker deg en fin, ny uke!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  22. Takk for linking.
    Alltid hyggelig når folk setter pris på det man legger ut.
    Ha ei fortsatt fin helg!

    SvarSlett