tirsdag 25. mars 2014

LUNE BØLGER


Forrige uke åpnet vi hytten for første gang i år. Hytten vår er på Nordmøre, og vi bor i Bergen så det er en lang kjøretur. Helt greit når jeg kan sitte med hekling mens mannen kjører. På hjemveien begynte jeg på et nytt bølgeteppe, og da er det Lucy`s tutorial som gjelder. Beste oppskrift "ever". Så lett å følge, og hele tiden oppmuntrer hun ,og skriver  på en koselig måte. Blir rent godt humør av denne damen jeg. Bloggere er greie altså.


Jeg kjøpte opp masse Ullteppegarn i januar da Sparkjøp hadde 20% salg. Har gått for noe i rosatoner.


Etterhvert som turen skrider fram ser jeg at fargene er greie, men virker noe suppete. Lurer på om jeg skal kutte ut den fargen til høyre under her, og dra til med en annen sprekere farge. Kanskje grønn...


Ellers så elsker jeg disse bølgene. Så lett mønster, og disse lune bølgene er så fine. Noen som har et forslag til en sprek farge innimellom disse rosatonene. Tar imot forslag med glede. Dette teppet kommer nok til å ta tid, for det skal være mitt bilarbeid  til vår og sommerturer.


19 kommentarer:

  1. Så nydelig teppe! :) Jeg synes det er delikate farger, men om du vil ha litt mer liv i det så hadde jeg lagt til litt grønt. Eplegrønt kanskje?? Da blir det mer vårlig ;)
    Håper du har en koselig kveld :)
    Go'klem Nina

    SvarSlett
  2. Trøste og bære, dere har lang vei til hytta. Men det positive er jo at du får gjort mye håndarbeide underveis. Synes fargene er nydelige jeg. Men så er det akkurat slike farger jeg liker :)

    SvarSlett
  3. Jeg syns du har valgt lekre, sobre farger - men vil du ha mer liv i leiren kan du kanskje putte på litt lindegrønt? Det er jo komplementærfargen til rosa, så det vil sikkert kvikke opp litt. Den beige du har her er fin, og vil sikkert gi et roligere teppe. Spørs litt hva du helst vil ha da... :-)

    SvarSlett
  4. Jeg liker fargene du har valgt, så her må du bare fortsette!

    Ha en strålende onsdag!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  5. Nydelige farger! Og litt enig med deg at en grønnfarger hadde frisket opp :)
    Jeg har "arvet" noe ulltepppegarn - og dette var jo en idè å ta med seg...
    Takk for tips :)

    Ha ei feiende flott dag idag!

    Klem fra Ann Elisabeth

    SvarSlett
  6. Jeg synes du har valgt veldig fine farger jeg:) Gleder meg til å se fortsettelsen!

    SvarSlett
  7. Kjekt arbeid både i bilen og foran tven dette, nydelige farger. Ha en flott uke, hilsen Beth

    SvarSlett
  8. Så gøy hekling på kjøreturen, likte veldig godt fargene dine ! Ha det fint på hytta!

    SvarSlett
  9. Nydelige farger ♥
    Likte veldig godt bølgene,du er bare super flink :)


    Kos deg på hytta :)

    Klem Bente

    SvarSlett
  10. Teppet ditt blir veldig fint! Ser du har fått flere tips om fargevalg, det blir spennende å se fortsettelsen!! Jeg liker også Lucy sin blogg, hun er ei fargerik dame! :-)

    SvarSlett
  11. Det blir kjempefint. Takk for link, det var noe å tenke på :)
    Synes fargene var kjempefine, men vil du ha en skarpere farge, hva med en klarere blå.
    Ha en fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  12. Stilig teppe du hekler på! Flotte farger du har valgt deg og litt grønt vil sikkert bli fint. Jeg syns lys gult også er fint til lilla og rosa. Blir spennende å se hva du velger å gjøre;)

    Ha en fin uke videre!

    SvarSlett
  13. Dette var et veldig fint mønster. Virkelig behagelig å se på, nesten litt som bølgeskvulp er å høre på :)
    Gleder meg til det en gang er ferdig, så jeg får sett det i sin helhet. Men allerede nå likte jeg det veldig godt!

    SvarSlett
  14. Fint mønster og kjempefine farger! Jillt når ein kan hekle medan man er på kjøretur. Kjenne meg igjen. klem

    SvarSlett
  15. Nydelige farger! Og det mønsteret er så fint! Sikker på at det blir knallfint!!

    SvarSlett
  16. Det ser lekkert ut og artig med bølgehekling:)

    SvarSlett
  17. Det kommer til å bli et kjempefint teppe! Grønt tror jeg blir lekkert sammen med dissee fargene. En mørkere lilla eller blå hadde kanskje også gått an.

    SvarSlett
  18. Så nydelige farger!

    SvarSlett
  19. Så lekkert teppe du hekler på. Bølger er gøy å hekle, har kun heklet et skjerf i det. Må vel forsøke meg på et teppe etterhvert...." Skal sjekke turtorialen du nevner, men jeg har noen gode oppskrifter selv også..
    Jeg tenkte først på GULT da du spurte etter en annen farge. Men en frisk grønn er jo også fint.
    Jeg pleier å hjelpe kunder i butikken med å ta ut farger til tepper de skal enten strikke eller hekle, og da anbefaler jeg alltid en farge som stikker seg litt ut, så teppet ikke blir platt og kjedelig. Folk plukker som regel ut ton i ton farger, og det kan bli litt kjedelig. Iallefall synes jeg det.
    Jeg skal sette igang å hekle litt flere ruter på to av teppene jeg holder på med. Det ene er satt sammen og i bruk, men litt for lite. Det andre ligger i bunker.......så får jeg litt å pusle med fremover....
    En riktig god helg ønskes deg. Klem

    SvarSlett