onsdag 15. april 2015

Marius igjen




Nok en Marius er i bruk her i huset. Min kjære ønsket seg en sånn genser han også. Her har jeg igjen brukt garnet Rubin fra Sparkjøp. Flere har spurt hva jeg synes om garnet. Jeg er faktisk veldig fornøyd. Dette er et grovt garn. Litt hardt når du strikker med det, men blir så fint når plagget er dampet og ferdig. 


Jeg har tidligere strikket meg en Marius i tynn Alpakka. Den siger og loer voldsomt, men er myk og god, og kan brukes rett på kroppen. Strikket med Rubin blir den tykkere og varmere. Jeg kan faktisk bruke min som et utenpåplagg.  


Under her stiller mannen min opp som fotomodell. Han synes rundfelling var helt ok for ham, og da er jeg ikke vanskelig å be om å strikke til ham. Jeg har brukt oppskrift fra mønsterheftet Norske Ikoner fra Sandnes garn. Jeg måtte gå ned en størrelse både til hans og min genser. Garnet Rubin er litt tykkere en anbefalt garn.


 Her har jeg vært heldig og vunnet meg et blad hos Cathrine som har den fine bloggen Cathrines kreative hjørne. Takker veldig for koselig gevinst.


19 kommentarer:

  1. Marius er like vakkrt uansett. Jeg er også veldig fornlyd med Rubin, strikker en stor en i lilla nu. krem mønster og petrol hals, det blir nok lekkert. 10 cm til så er det armer. Del gjerne på min link up i bloggen.

    SvarSlett
  2. Kjempeflotte gensere du har strikket!..og det ser jo ut som det kan bli helårsplagg slik været er for øyeblikket:)
    Ha ei fin uke videre, klem:)

    SvarSlett
  3. Kjempeflotte mariusgensere! Flinke folk som orker strikke så store plagg :)

    SvarSlett
  4. Fin Marius til mannen din. Du har strikket i de samme fargene som jeg strikket til Sønnen. Men jeg strikket i Finull til han. Den jeg strikker NÅ, til stesønnen, er i originalfargene, men i TUMI. Og detver en blanding i ull og Alpakka. Veldig fornøyd med den.
    Snaaaart ferdig med den. Men den skal monteres, og lurer på hvor lang tid det vil ta?
    Skal du strikke noen flere nå, eller?

    SvarSlett
  5. Spennende å se Marius i flere varianter. Fin genser til mannen din :-)

    SvarSlett
  6. Flotte gensere i nydelige farger :)
    Jeg synes det er veldig fint med rundfelling til menn også .

    SvarSlett
  7. Gratulere med bladet ! Eg var også heldig å vinne hos Cathrine før jul. Kjekt å vinne :)
    Nydeleg Mariusgensere, dei er så tidløse og flotte.

    Fin kveld frå Anne-Mari

    SvarSlett
  8. Gratulerer med gevinst! Lekre Mariuser, og takk for garntips!. Rubin har jeg ikke prøvd.

    Klem

    SvarSlett
  9. Spennande blad du har vunne. Fantastisk flotte gensarar, og så fint den passa til han.

    SvarSlett
  10. Så fine! En marius står høyt på ønskelista her også :-)

    SvarSlett
  11. Jøss, så produktiv du er. Fine mariusgensere. Kjekt å høre anbefalinger av garn som man ikke kjenner til.

    SvarSlett
  12. Flotte gensere! Jeg blir aldri lei Marius.
    Jeg bruker også mye Rubin-garn, eller Safir (ikke superwash) Begge er fra Gjestal Spinneri og jeg er veldig fornøyd med garnet! Godt å strikke av, og holder seg godt i bruk og vask. Når man legger ned mye jobb i et plagg, vil man jo at det skal holde seg pent lenge!
    Ha en fin dag!
    Klem

    SvarSlett
  13. Mariusgenserene kommer aldri til å gå av moten, og herlig er det for dem er jo lekre!!
    Nydelig genser du har strikket til mannen i huset-- og den passet jo perfekt :)
    Ønsker deg en flott dag og ei flott helg - den er like rundt hjørnet ;)
    Klem fra Ann Elisabeth

    SvarSlett
  14. Genseren passet veldig godt til mannen:) En fin versjon av marius :)

    SvarSlett
  15. Så fine dei er. Du er goe👌

    SvarSlett
  16. Så flott, blir aldri lei av det mønsteret! God helg til deg!

    SvarSlett
  17. Flotte marius gensere :) Jeg vant også det bladet, flere plagg som frister der ;) God helg!

    SvarSlett
  18. Hei :) Lurer veldig på hvilken farge rubin garnet er? Er det Koksgrå eller vanlig grå?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Det er ikke koksgrå. Heller ikke den lyseste grå de har, men den i mellom.
      Klem

      Slett