fredag 14. august 2015

Resteprosjekt




Det går i ullgarn, og små og store rester. Av det skal jeg lage et fargerikt teppe. Jeg liker at fargene virkelig stråler mot meg. Dette er et sånn innimellom arbeid. Etter at jeg begynte å strikke igjen etter ca 30 år så har strikkingen tatt over for heklingen. Ja ja..får gjøre litt av hvert da.




Jeg lager rundinger først, som siden hekles sammen. Teppet vokser litt etter litt. Det er så koselig å sitte med, og i dag er været på topp også her i Bergen. Faktisk.....ja hold deg fast...27 varmegrader. 



Hortensiaen i hagen står i full flor akkurat nå, og måtte bare få bli med på bildet. 

28 kommentarer:

  1. Virkelig et fargesprakende deilig teppe !

    SvarSlett
  2. For et herlig teppe du hekler på!
    Jeg elsker alle fargene du har i det, og av og til må vi ha skikkelige farger rundt oss.
    Ønsker deg en herlig helg med varmt vær og sol.
    Klem

    SvarSlett
  3. Lekkert, rett og slett! Ser jo at dette er koselig å sitte med. Farger gjør oss glade til sinns.

    God helg fra Kristiansund i finvær.

    SvarSlett
  4. Gladteppe ! Kjempefint !

    SvarSlett
  5. Nydelege fargar. Teppet blir lekkert.
    Og hortensiane er i full blomst ! Min har så vidt begynt å bli litt blåskjær i,
    men desse varme fine dagane gjer vel susen tenkjer eg.

    God helg.

    SvarSlett
  6. For et herlig teppe.. Blir jo glad av å se på det. God helg.

    SvarSlett
  7. Det blir et flott teppe! Godt å ha et sånn mellomprosjekt :-)

    SvarSlett
  8. Flott teppe med fine glade farger :)

    SvarSlett
  9. Utrolig hva en kan få til av rester! Kjempefint teppe!
    God helg!

    SvarSlett
  10. Skikkelig fargeklatt😀. Kjempeflott☺️

    SvarSlett
  11. Så super teppe du hekler. Fantastiske farger, herlig fargerik... en riktig god humør teppe.
    Hilsen til Bergen. Kos deg med fint været og hyggelig helg.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  12. Så super teppe du hekler. Fantastiske farger, herlig fargerik... en riktig god humør teppe.
    Hilsen til Bergen. Kos deg med fint været og hyggelig helg.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  13. Herlige farger på teppet, gladteppe! Og så vakker hortensia. Ha en god helg!

    SvarSlett
  14. For eit fantastisk flott resteteppe :)

    SvarSlett
  15. Så vidunderlig sommerfriskt! Har aldri laget disse rutene med rundinger inni, men det ble veldig pent. Har masse restegarn jeg også etterhvert, får prøve meg på noe tilsvarende. Men tror ikke jeg har så mange friske farger. Men man får ta det man har :)
    Fortsatt fin helg til deg!
    Hilsen fra Anette

    SvarSlett
  16. Fantastisk fint resteteppe. Sikkert kjempejillt å hekle.

    SvarSlett
  17. Så herlig teppe i friske gladfarger. Har lyst å starte på noe slikt. Skal bare først. Dette var kjempefint. Har ikke laget mange tepper, men er veldig glad i de som er ferdige. Stas :D

    Fikk enda mer inspirasjon til å sette planen ut i live ;)
    Fin uke til deg!

    SvarSlett
  18. Så utrolig vakkert ♥ Nesten ikke til å tro at det er restegarn....

    SvarSlett
  19. Ett teppe til å bli glad av! Veldig, veldig fint!

    SvarSlett
  20. Oi, oi, oi, bare helt fantastisk! Mitt mål var også et slikt en gang, det ligger i kurven og ser på meg, blir nok til en pute en gang!

    SvarSlett
  21. Så lekkert det teppet blir! Gleder meg til å se det ferdig!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  22. Ikke mye annet å si en RÅ LEKKERT :)
    Herlige farger og fint mønster i lappene.
    God "sommer" videre.
    Klem

    SvarSlett
  23. For et flott teppe!

    SvarSlett
  24. Aldeles nydelig! Jeg er helt ute av heklinga for tiden, har et teppe liggende, men liker det ikke helt..
    Nyt septemberstarten :)

    SvarSlett
  25. Så flott og fargerikt teppe du holder på med, lekkert! :-)

    SvarSlett
  26. Ååååh, du snakker om bli-glad-farver :) et helt herlig og flott teppe du lager, knallfint altså! :)

    SvarSlett
  27. Sukkertøy for øyet, det er så nydelig :))

    SvarSlett