mandag 25. januar 2016

Babyteppe - Babyblanket

  
Endelig litt hekling igjen. Veldig enkle ruter denne gangen. Hadde alt garnet fra før. Det går i babygarn denne gangen. Har brukt en liten uke på å hekle disse små rutene.


En slipper nesten å tenke mens man hekler disse rutene, og det er bra, for jeg sitter og hører på lydbok mens nåla går sin gang. Denne gangen hører jeg på en bok av Sofi Oksanen.  Da duene forsvant. Handlingen foregår i Estland under og etter andre verdenskrig. Spennende og opplysende tidsreise. Kan anbefales.


Jeg måtte kjøpe nytt garn til sammenheklingen. Dale babygarn liker jeg best til det. Jeg synes det garnet er så mykt og fyldig. 


I løpet av helgen vokser det litt i lengde og bredde på grunn av at sammenheklingen rommer litt.


Jeg liker så godt effekten denne sammenheklingen får. Det blir akkurat som om rammen rund hver rute løfter seg opp. Alt er veldig enkelt gjort. Jeg har laget make tidligere, og fant oppskrift på dette teppet her. Forrige gang var det rosa og rødt i teppet. Denne gang valgte jeg noe som kunne passe til en liten gutt. Nå er det bare kanten rundt teppet igjen. Det gleder jeg meg alltid til å hekle. Ikke helt bestemt meg for kanten ennå. Må tenke litt først.

23 kommentarer:

  1. Gøy med slike resteeprosjekt, men et skikkelig tålmodighetsarbeid! -
    Hyggelig at du likte jakken jeg strikker! Når du kan lese en engelsk hekleoppskrift, kommer du sikkert snart inn i strikkeuttrykkene også. Kanskje et forsøk verdt? ;) Jeg hadde det på samme måte som du da jeg startet. Jeg var jo mest kjent med engelske hekleuttrykk. Men det hjelper å lese noen strikkeoppskrifter på engelsk og jobbe seg gjennom. Jakkeoppskriften synes jeg var greit skrevet. Du kan jo prøve og spørre meg hvis du lurer på noe :)
    Klem

    SvarSlett
  2. Fint og fargerikt babyteppe du holder på med. Takk for tips til sammenhekling, det skal jeg prøve en gang. Synes det er leeenge siden jeg har heklet nå, så kanskje må jeg i gang med et prosjekt snart.
    Ønsker deg en fin uke!

    SvarSlett
  3. Nydelig teppe, jeg får skikkelig lyst til å begynne selv :)

    SvarSlett
  4. Nydeleg teppe.
    Eg held på å montere eit, gler meg til å bli ferdig.

    Ha ei fin ny veke !

    SvarSlett
  5. Alltid fine hekle-arbeider fra din hånd!
    Nydelig teppe!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  6. Å, for eit nydeleg teppe, og flotte fagrar :)

    SvarSlett
  7. Kjempefint teppe!

    SvarSlett
  8. Så vakkert med gla farger :)

    SvarSlett
  9. Nydelig teppe, og den sammenheklingen var helt super. Den må jeg se nærmere på. Har lapper til et teppe liggende og sist jeg laget tror jeg det ble sydd sammen. (gav alle lappene til saniteten) Dette var mye finere og så ut til å være en veldig grei måte å gjøre det på.

    Ha en fin uke !
    AnneKa

    SvarSlett
  10. Det blir kjempefint! Deilig med sånne friske vårfarger og hvite kanter :)

    SvarSlett
  11. Super farger. Det blir et fantastisk teppe. Takk for Link med montere instruksjon,
    veldig interessant... takk deg. Ha fortsatt god helg. Vi hadde solen i dag, men
    snøen er smeltet... så det var en spaseretur i skogen. Klem fra Viola

    SvarSlett
  12. Søtt teppe i friske guttefarger!

    SvarSlett
  13. Å så flott det teppe var. Til å bli glad av. Deilige farger. God helg med en klem fra Birte

    SvarSlett
  14. Det teppet blir kjempefint. Nydelige farger...
    God søndag!

    SvarSlett
  15. Det teppet blir kjempefint. Nydelige farger...
    God søndag!

    SvarSlett
  16. Så utrolig flott😊

    SvarSlett
  17. Kjempefint teppe! Så delikat med det hvite i lag med alle fargene.

    SvarSlett
  18. Så lekkert teppet blir. Liker godt kanten rundt. Selv hekler jeg det bare sammen med fastmasker, og da blir det en usynlig kant. Men altså, jeg likte godt det du gjør.
    Nå er det morgenkaffen og hekling av kant rundt mitt teppe, for det er snart ferdig :)
    Ha en herlig søndag!

    SvarSlett
  19. Det blir så flott, jeg er så imponert, mitt teppe ligger der og ser på meg, det er så stort som en pute og målet var en hver dag, hm, dette var maaange år siden!

    SvarSlett
  20. Friske farger til å bli glad av. Dette blir fint.
    God helg

    SvarSlett
  21. Ble kjempefint med hvitt rundt- du holder virkelig koken på heklefronten;)

    SvarSlett
  22. Swietnie łączysz kolorem białym jest ekstra.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Tez takie dziergam-zapraszam do odwiedzenia moich blogow
    Pa pa

    SvarSlett