torsdag 28. april 2016

SNØLØV




Det ble det en liten Snøløvgenser til barnebarnet. Denne er strikket i størrelse 6 år. Jeg har brukt Karisma fra Drops. Mønsteret fant jeg her. Det var et annet garn i mønsteret, men jeg hadde dette garnet liggende fra et tabbekjøp på nettet. Trodde fargen var annerledes. Passet godt til dette da. Brukte litt mer enn 300g av  hovedfargen enn oppskriften sa. Ikke farlig det når jeg har nok garn. Det ble også en liten lue av det neste nøstet 


Jeg synes det er så koselig mønster. Det eneste er at mønstrene til denne damen er litt smale i bolen. Det skriver hun i mønsteret også. Neste gang jeg strikker skal jeg legge til noen masker i bolen.


Kanskje dere husker at jeg måtte rekke opp Fanakoften min? Litt surt var det jo å sitte å strikke alt på nytt med opprekkingsgarn, men det er glemt nå da. Bare resten igjen nå.




Pelargoniene mine vokser til. Her står moderplanten med noen av sine små. Har mange flere avleggere på gang. Kjekt nå når det er sol og lyst ute.  

13 kommentarer:

  1. Nydelig blåfarge på genseren! Flott sett! Og snart i mål med Fana-kofta! Her går det unna.....

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Håper Fanakoften din blir passelig, nå da, siden du måtte strikke den omigjen.. Men det er alltid lurt å rekke opp med en gang, sånn at dte ikke blir liggende.. Det snøløv mønsteret er også kjempefint. Du har vært flittig på strikkefronten i det siste. God helg fra Inger Johanne

    SvarSlett
  3. Så fin genseren ble, gjør ikke noe når man har nok garn om man plutselig bruker mer enn oppskriften sa nei:) Håper Fanakoften kommer til å passe nå da.

    Jeg fikk en kofte fra mamma som mormoren min strikket, hun døde i 97 så jeg tenker jeg kan si jeg eier en vintage kofte nå, og den passer perfekt og er ikke slitt i det hele tatt. Da er det holdbare saker, kanskje din fanakofte holder så lenge også.

    SvarSlett
  4. Så nydelig sett du har strikket. Snøløvmønsteret er utrolig flott til både voksne og barn. Godt du hadde nok garn. Glad du blir fornøyd med fanajakken. Alltid kjipt å rekke opp, men mye bedre enn å ha plagg liggende man ikke er fornøyd med. Ser flott ut!!!! God helg!!!

    SvarSlett
  5. Så fin genseren ble :-)

    SvarSlett
  6. Så flott genser og lue :)

    God helg!

    SvarSlett
  7. Så nydelege strikka plagg du har laga.
    Og så flotte Pelargonia. Eg er ikkje flink til å
    få dei att.

    Fortsatt god helg.

    SvarSlett
  8. Så flotte dei var begge to :)

    SvarSlett
  9. Kjempefin både genser og kofte. Du er utrolig effektiv med strikkepinnene.

    SvarSlett
  10. Takk for hilsen i bloggen min.
    Det snøløvemønsteret er så enkelt og vakkert. Tror dette blir en tidløs favoritt i mange år.
    Del det gjerne på link party hos meg i morgen :)

    SvarSlett
  11. Gratulerer med en flott 3. plass på link up i forrige uke. Nytt party er i gang. Velkommen skal du være

    SvarSlett
  12. Flott snøløvgenser med matchende lue, dette settet blir nok mottakeren å sette pris på!
    Synd at du måtte rekke opp kofta di, mye jobb, men sikkert verdt å få et resultat man er fornøyd med! Den ser flott ut!!
    God helg!

    SvarSlett
  13. De er flotte disse Snøløvgenserne😊. Herlig blåfarge!

    SvarSlett