søndag 16. oktober 2016

Ferdig med mitt sukkertøyteppe


Da er jeg altså ferdig med mitt sukkertøyfargede teppe. Begynte på dette teppet i Juni i år. Store lapper  gjør det fort og enkelt å lage. 


Jeg har brukt litt av hvert når det gjelder garn. Litt fra Rema 100, Europris og Dropsgarnet Lima. Det beige rundt hver rute er Drops Lima.


Det jeg var ute etter var noe sommerlig sukkersøtt, med dype fine grønnfarger, som gir en effekt som etterligner blader. Litt som en sommerhage.


Selvsagt varmer det også nå om høsten. Pluss at det gir meg et minne fra vår og sommer.


Dette er et bilde fra Juni 2016. Et underveis bilde.

Oppskriften på kanten rundt fant jeg her. På hennes Instagramprofil med samme navn forklarer hun hvordan det skal hekles.

22 kommentarer:

  1. Åh, dette var kjempenydelig!!!!
    ..og nå ble jeg påminnet om at jeg har 12 stk hekleruter i "samme" farger som deg liggende - som jeg begynte på i sommer...nå skal det frem fra gjemselen..kansje jeg kan klare å få det ferdig til neste sommer hihii:)
    Ha en fin fin søndagskveld!
    Klemmer fra Janne

    SvarSlett
  2. Så fint teppe. Likte fargene veldig godt!

    SvarSlett
  3. Nydelig teppet, skikkelig sukkertøyfarger.
    Får lyst til å hekle teppe selv når jeg ser dette flotte eksemplaret, men må nok vente til etter jul :)

    SvarSlett
  4. Dette ble kjempefint :-) Fargene er som lekkert sukkertøy ;-)
    Ha en fin uke :-)

    SvarSlett
  5. Så utrolig flott teppe. Blir så imponert over alt arbeidet med å sette det sammen. Så gøy med fargene - det må jo være et lyspunkt nå høsten er kommet :-)

    SvarSlett
  6. Veldig flott! Skjønner navnet :-)

    SvarSlett
  7. Nydelig sukkertøyteppe.. Det lyser sommer lang vei..

    SvarSlett
  8. Fantastisk flott teppe i vakre fargar :)

    SvarSlett
  9. åh det var flott det!! :) lekre farver du har satt sammen

    SvarSlett
  10. Det var ett flott hekleteppe!Du inspirerer!Likte godt teppet i stuen over stolen,,Der kunne jeg tenkt meg å sittet og lest en bok eller strikket!Koselig plass!

    hilsen Anita

    SvarSlett
  11. Aldeles nyydelig!
    Du er bare herlig rå på hekling:)
    Klemmings

    SvarSlett
  12. Fantastisk teppe i lekre fargar.
    Til å bli glad av !
    Takk for kommentar, ja, hadde ei fin helg på Kielferga
    i lag med kjekke folk.

    SvarSlett
  13. Kjempefint sukkertøyteppe. Jeg synes også grønnfargene minner om blader. Dette vil du helt sikkert ha mye glede av:)

    Duskene på luene mine kjøper jeg på en garnbutikk i nærheten;)

    Ha en fortsatt fin uke:)

    SvarSlett
  14. Dette var til å bli glad av !!
    Et herlig teppe som du kommer til å få mye glede av .
    Ønsker deg fine høstdager!

    SvarSlett
  15. Imponerende! SÅ masse jobb dette er: Og det er aldeles nydelig. Elsker fargekombinasjonene du har valgt.
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  16. Elske fargene i teppet ditt, er omtrent den bunnfargen jeg vil ha på mitt Maybelle teppe når jeg kommer så langt, er litt lei hvitt, grått og svart som bunnfarge. Og rosa og grønt sammen blir jeg mer og mer glad i, selv om grønn var en farge jeg hatet tidligere. Synes borden på teppe ditt var utrolig fin, den gjorde så lite ut av seg samtidig som det passet så fint til resten. :)

    SvarSlett
  17. Et sukkertøy for øyet! :) Nydelig teppe med skjønne farger. Det er mye arbeid bak, men så deilig å nyte et ferdig prosjekt som dette. Blir glad av å se teppet :D

    SvarSlett
  18. Fantastisk flott! Blir veldig inspirert av dine fine heklerier:-) Mye arbeid, men slike tepper går aldri av moten og varmer godt.

    SvarSlett
  19. Så delikat, jeg får lyst å starte på et jeg også.

    SvarSlett
  20. Utrolig flott! Og for et arbeid! Elsker fargene :)

    SvarSlett
  21. Utrolig flott! Og for et arbeid! Elsker fargene :)

    SvarSlett
  22. Kjempefint!! Jeg ser sommerhagen i teppet ditt :)

    SvarSlett