mandag 4. desember 2017

Riddari i skuddet


Nå tenker jeg at dere er lei av å lese om mine Riddarrigensere. Har liksom blitt litt hekta på disse. Den forrige jeg viste her ble solgt. Litt vanskelig å beregne når jeg ikke strikker med det rette garnet som er Lettlopi. Jeg strikker med et tynnere garn som heter Lima fra Drops. Synes det er så mykt og godt. Her har jeg strikket i størrelse xxl etter mønsteret, og da ble den en  L i størrelsen. To størrelser mindre altså.Denne la jeg også ut for salg på en salgside på Facebook. Ble solgt, og damen som kjøpte sendte en koselig melding om at hun ble fornøyd. Supert...


Det artige med disse genserne er å bruke forskjellige farger for hver genser. Synes det er kjekt å se hvor forskjellige de blir da. Jeg bruker pinne nr 3 på brotet, og pinne nr 4 på resten. Oppskriften fant jeg i Islandsstrikkeboken.


Her er allerede en ny genser på gang. Denne gangen prøver jeg ut en enda større utgave. Denne skal ende opp som en xl i størrelse. Så her har jeg lagt til masker og regnet litt om. Dette blir en egen størrelse som ikke står i oppskrifta. Tror det skal bli bra. Jeg begynner alltid med armene, så ser jeg hvordan størrelsen blir. Her har jeg perla meg et koppeunderlag. Barnebarnet har satt oss alle i gang med perling. Veldig koselig.

7 kommentarer:

  1. Så flotte gensere er helt greit å lese om syns jeg. Ha en fin advent.

    SvarSlett
  2. Nydelege fargar og flotte plagg :)

    SvarSlett
  3. Den var kjempefin. Det er rart når en først får dilla på å strikke en genser, da blir det ofte mange etter hverandre. Rundfelling er jo gøy, siden en slipper all den klippingen og monteringen. Jeg holder forøvrig på med Bølgegenser nr 3 nå, og jeg som egentlig ikke liker å strikke med så tjukke pinner. Nyt advent og kos deg med håndball og strikketøy. Klem fra Inger Johanne

    SvarSlett
  4. Så fine fargekomboer, deilig genser ! Førjulsklem fra beth

    SvarSlett
  5. De er så flotte dine Riddari! Nå gleder jeg meg til å starte på min, har 'originalgarnet'! Ha en herlig lørdagskveld!

    SvarSlett
  6. Så fantastisk... herlige farger. Jeg liker mønstert.
    Masse strikkeglede.
    God advent. Hilsen fra Viola

    SvarSlett
  7. Nydelige gensere og vi tåler flere:-))

    SvarSlett