fredag 22. januar 2010

Bactusskjerf

Jeg har strikket et Bactusskjerf denne uken. Verdens letteste oppskrift. Oppskriften fikk jeg hos Timotei.

Jeg har brukt garnet Sisu og pinne nr 3. Legger opp 3 masker og legger på en maske hver 4 omgang helt til et nøste på 50 gr er brukt opp. Da tar du nøste nr 2 og strikker videre. Du tar av en maske hver 4 omgang til du har 3 masker igjen. Da er skjerfet ferdig. Lettere kan det ikke bli. Jeg hadde ekstra garn så jeg heklet en viftekant rundt hele skjerfet. Det er ikke nødvendig.


Jeg kjøpte 3 nøster så jeg laget et par av disse håndvarmerne. La opp 38 masker og heklet et viftemønster nederst, og en liten blomt til pynt. Har prøvd hele stasen ut i vinterkulden, og dette settet varmer.

Jeg ønsker dere alle en super helg


26 kommentarer:

  1. Så flott skjerf og pulsvanter du har laget... høres så enkelt ut...

    ha en fin helg..
    klem Kerstin

    SvarSlett
  2. god morgen.
    så flott dette var,flink du er med hendene dine,
    ønsker deg en god helg
    klem fra sylia

    SvarSlett
  3. De var fine du. Sånne plagg er et "must" nå når det er så kaldt så lenge. Ønsker deg ei fin helg.

    SvarSlett
  4. Takk for hyggelig kommentar;)
    Av og til er det bare deilig med noe lettvint arbeid og ekstra godt når det i tillegg blir så lekkert! Virkelig fint med heklekanten rundt!
    Kos deg i helga og klem fra meg;)

    SvarSlett
  5. Kjempe fine ting du har strikket.
    Kjekt med noe som blir raskt ferdig.
    Ha en fin lørdag

    SvarSlett
  6. så lekre ting du har strikket! likte veldig godt fasongen på skjerfet!!

    ønsker deg en herlig lørdag
    klem Beate

    SvarSlett
  7. Lekkert skjerf, høres ikke så vanskelig ut heller, men du vet for meg er jo nesten alt umulig. Utenom oppvaskkluter da hehe....
    Ha en riktig god helg.
    Klem Ann<3

    SvarSlett
  8. Flotte saker! Greit med enkle mønstre og resultatet ble kjempeflott. Kanten rundt ble dekorativ og satte prikken over i'en.
    God helg til deg å:-)

    SvarSlett
  9. Å så fiiint ! Det så ut som noe jeg kan klare, hihi!
    Ha en fin helg videre, klem, M

    SvarSlett
  10. Nydelig skjerf og pulsvanter du har laget! Og super oppskrift! Takk for den!

    Klem

    SvarSlett
  11. Nydelig både skjerfet og pulsvarmerne! Jeg er veldig glad i håndarbeid som er overkommelig å få fullført! Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min også. Ha fortsatt en fin helg- klem

    SvarSlett
  12. Så flott håndarbeide du lager:-)
    har heldigvis en venninne som strikker til meg da jeg ikke har tålmod med å strikke selv. Må starte på babyteppe til barnebarnet som kommer i april, slik at hun får brukt det;-)

    Ha en riktig flott helg:-)

    SvarSlett
  13. så flink du er:)
    maling er gøy så det er bare å sette igang;)
    god helg:)
    klem

    SvarSlett
  14. Spennende :) jeg har fått mer og mer sans for hjemmelagede saker, men selv er jeg enn så lenge best på kort og symaskinen.. hehe.. men har begynt å ønske å lære å strikke... Ei venninne hadde fått en nydelig liten golfjakke til sin nyfødte baby, og tenk å kunne strikke slike ting når(hvis) den tid kommer.. sukk! Håper jeg får lært med det en dag :)
    Ha en fin søndag!
    Klem Hege

    SvarSlett
  15. HEIA!
    kOSELIG DU KOM INNOM!!
    Tørket tomat ligger som regel sammen med maien på butikken i glass med olje,det er godt og ha i salater også!!!
    Lykke til med tapas lagingen!!!
    Klæm Linda

    SvarSlett
  16. Heisann, og tatt for koselig visitt!!
    Nei, nå er det blitt lenge siden sist jeg var innom deg - jeg rekker liksom ikke rundt! Her var det mange nye innlegg å titte gjennom!

    Så gøy å høre at hjertene du kjøpte av meg er blitt "helårshjerter" :o)

    Ønsker deg en fin søndag videre og en flott kommende uke!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  17. hei min venn.
    måtte bare innom å takke for hyggelige ord hos meg i dag,det varmer.tusen tusen takk,jeg setter stor pris på dine besøk,å liker å kmme hit å besøke deg å.
    ønsker deg en herlig søndag.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  18. Kjekt med enkle oppskrifter som blir til så fine ting ;) Ha en fin vinterkveld! Klem !

    SvarSlett
  19. Takk for hyggelig kommentart på bloggen min. Så fint skjerf du har strikket, det skal jeg også prøve på...TAKK FOR OPPSKRIFT OG INSPIRASJON.
    God uke til deg.
    Klem...Ellen

    SvarSlett
  20. Så fine ting du har laget! Håper du får en fin uke. :)

    SvarSlett
  21. Lekre ting du har strikket, skjønn og varm farge! Ønsker deg ei flott uke! : )

    klem Hilde

    SvarSlett
  22. Dette var enkelt og vakkert. Kanten nederst var prikken over i'en. Selv er jeg avhengig av pulsvarmere på denne årstiden. Har en stor skuff full....

    SvarSlett
  23. Hyggelig at du vil være med på jubileumslotteriet mitt! Så koselig blogg du har, har tittet på litt av hvert her. Imponert over alle teppene dine. Jeg har også strikket Bactusskjerf og bruker det nesten hver dag. Det ble ekstra fint med den heklekanten du har rundt.

    SvarSlett
  24. så flink du er - det ble kjempefint!!! Likte at kanten på skjerfet var bølgede! skulle ønske jeg var like flink med hendene altså :)

    ha en super uke :)

    klem!

    SvarSlett
  25. Anonym25/1/10

    Fine ting du laga:)
    Flinke:)
    Tusen takk for hyggelig helsing:)
    Ha en fin dag
    Klem Nina

    SvarSlett