mandag 4. oktober 2010

Glasskunst


Min søster jobber med glass. Her viser jeg litt av hennes gjenstander. Det røde hjertet fikk jeg sist hun var på besøk. Det liker jeg så godt når lyset skinner igjennom glasset. Skal henge det opp i kjøkkenvinduet til jul. Lykten under her, fikk jeg i fjor. Tar den også fram til jul.


Hun lager masse forskjellige smykker. Hjertene er helt nydelige. En kunne faktisk hatt flere. Hun lager hjertene i alle slags farger og mønster.





Smykkene til høyre på bildet over her ble mine. Ring, smykke  og øredobber. I tillegg har jeg
bestilt armbånd til. ( Se bildet under)






Flere hjerter gleder seg. Mange muligheter til å pynte seg.




Så lager hun så flotte smykkeskrin. Det lilla med øyenstikkere på lokket er jo bare superfint. Fat i alle fasonger og størrelser produserer hun i fleng. Dette har blitt en kjekk hobby for min søster. Hun har begynt å selge sine produkter. De går som varme hvetebrød har jeg forstått.





Jeg ønsker deg lykke til med din glassproduksjon, og takk for at du ville besøke bloggen min og vise de flotte tingene du lager.


31 kommentarer:

  1. You do have a clever sister> I think you both, each one, has a clever sister!

    SvarSlett
  2. Oi...ikke rart disse går som varmt hvetebrød:) Alt var jo kjempefint:) Men så liker jeg glasskunst veldig godt:)
    Ha en fin dag....her er det stiv kuling fortsatt, trodde jeg skulle blåse av veien på morgenturen!!
    Klem fra meg:)

    SvarSlett
  3. WOW så flink søster du har... utrolig mye fint hun lager..

    Ønsker deg en fin ny uke 0) med høstlig vær.

    klemmer =)

    SvarSlett
  4. Ja...er flott med glass....flink søster du har:)
    ha en fin ny uke..
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  5. Anonym4/10/10

    Hei.Så mye fint.Kjempe nydelig.Hun er kjempe flink.Ønsker deg en riktig fin ny uke.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  6. Heia! Det er en kreativ søster du har. Kan tenke meg at dette er en spennende hobby.

    Jeg har nå en uke høstferie, så jeg sitter akkurat med frokosten, og planlegger resten av dagen. Vurderer å henge opp vintergardiner på stua, men akkurat i skrivende stund er det nesten 19 varmegrader ute. Ikke mye som minner om høst eller vinter her på Frei. Herlig! Ha en fin uke!

    SvarSlett
  7. hei.
    åå så nydelige ting og smykker din søster tryller frem,
    vakkert,skjønne hjerter.elsker hjerter,
    ønsker deg en nydelig dag.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  8. Ååååå....så mye fint :) Det settet du har fått var jo lækkert ;)
    Ha en finfin dag!
    Klem Anette :)

    SvarSlett
  9. Heisan ;o)
    Ja, enig med de andre her! Du har en veldig flink søster ;o) Nydelige ting hun lager. Jeg også elsker de små hjertene, men det store røde er sikkert kjempeflott når du henger det opp til jul ;o) Ha en super duper uke min venn ;o)
    Klem fra Gro :o)

    SvarSlett
  10. Å, så fine ting. Nydelige hjerter og det og det skrinet med øyenstikkerne ; utrolig fint.
    Ha en nydelig dag. klem :O)

    SvarSlett
  11. Anonym4/10/10

    Pretty! I love the dragonflies.Hearts are so sweet.

    Have a nice new week!

    SvarSlett
  12. Oj!!..så mye lekkert! Skjønner godt at dette går unna.
    ha en flott dag og klem fra meg;)

    SvarSlett
  13. Hei hei :)
    Så utrolig flink hun er da :)
    Det var mange flotte smykker og kreasjoner du viser oss der :)
    Så morro å kunne noe sånt da!

    Og takk for koselig kommentar hos meg:)
    Er veldig glad for at vi har en aktiv ung gutt som ikke bare sitter forran tv :)

    Ha en nydelig dag :)
    Klem Tina

    SvarSlett
  14. Å, ja, hun lager virkelige fine ting! Jeg falt helt for det skrinet med øyestikkerne på!

    SvarSlett
  15. Så flotte ting din søster lager!! Hun har ikke blogg hun da....så vi kunne bestillt noe?
    Klem fra Sissel

    SvarSlett
  16. flink og kreativ søster har du.

    God kveld.

    SvarSlett
  17. Et flott arbeid. Ser jo veldig gøy ut å kunne lage slike vakre ting.

    Ønsker deg en riktig fin kveld og uke videre. Klem

    SvarSlett
  18. For noen vakre glassarbeider! Skjønner at disse er ettertraktet! Ha en fin uke! Klem!

    SvarSlett
  19. Nydelig,og det der er så moro å lage :)
    Ha en fin kveldn, Klem

    SvarSlett
  20. Søstra di er flink:-)Mye fint du viser fram her.

    SvarSlett
  21. Noe så innbydende da;) Ser så mykt og delikat ut;)
    Ja da må det jo bare sies at kreativiteten ligger i familien;)
    Har oppdatert meg på siden din - og utrolig mye flott å se;)

    SvarSlett
  22. Takk for kosleg kommentar på bloggen min.
    Eg trur jammen eg likte alt eg såg på bilda her, flink søster du har!

    SvarSlett
  23. Du verden så mye fint!! Din søster er kjempeflink!!

    SvarSlett
  24. Oi, så masse fint i glass :)

    SvarSlett
  25. Heisann,
    Så gøy at du la igjen et spor hos meg da :o)
    Fiiiine blogg du har!!! Og det var nå den skjønnaste litle eg har sett, barnebarnet ditt i dåpskjolen :o) *smelt*

    Skikkelig flotte glassting søstera har laga og da!n Greit med sånne kontakter ja, hihi :o)

    SvarSlett
  26. Her var det virkelig mye vakkert. Hun er rett og slett superflink.

    Ble veldig begeistret for det lilla smykkeskrinet.

    Klem

    SvarSlett
  27. Dette var flotte ting - hils søster lykke til med salget.

    SvarSlett
  28. Ååå ... mycket fint din syster har gjort i glas!
    Jätteduktiga ni är!
    Roligt att du vill tävla hos mig!

    Ha en bra dag!
    Kram.

    SvarSlett
  29. Så mange nydelige ting! :-)
    Ang maisen så er det bare å sette hel mais på kant og skjære av remser med en kniv.
    Ønsker deg en god natt! :-)

    SvarSlett
  30. Skjønner godt at det er mange som vil kjøpe glasskunst av din søster! Hun er jo kjempeflink! Heldig du også som får så mye fint!

    SvarSlett
  31. Glasskunst er vakkert! Ble helt fjetret av smykkeskrinet med øyenstikkerne. Nydelig!
    Samtidig ble jeg påminnet om at jeg kjøpte et blått glassmykke i sommer. Hvor i alle dager har jeg gjort av det..? *må lete*

    SvarSlett