onsdag 15. desember 2010

Desemberferie



Endelig får jeg lastet ned bilder igjen. Jippi ! Så nå kommer et helt skred med bilder.  Lørdag kom vi hjem fra Gran Canaria. Høstens sydentur ble litt omstendelig. Flygelederene streiket, så vi måtte tilbringe en halv dag på Flesland, og den første natten på et fremmed hotell. Det første gubben gjorde da vi endelig var kommet "hjem" var å hive seg i sjøen på Amadoresstranden. Herlig! Jeg har fått lov til å vise ham i aksjon. Kjekk kar. Ikke sant?




Her er en annen kar. Vet ikke hvem. Her er en av hotellets bassenger med nydelig utsikt over mot Amadores. Vårt hotell heter Riju Vistamar. Det kan absolutt anbefales. Det er et all inclusivehotell. Herlig å gå til duk og dekket bord. Ikke så bra for den slanke linje, for maten og drikken er bare et eventyr. Alle ansatte er bare så hyggelig og smilende.



Vi hadde litt blandingsvær. Her ser dere en sein kveld fra terassen vår. Havet bruser inn mot klippene. Hotellet ligger helt ut på klippen. Kan se rett ned på klippeveien som fører til Amadores strand.

Ved bassenget er det bar og matservering hele dagen. Noen fargerike drinker setter jo en spiss på ferien.



Her er et lite klipp fra lunsjbordet. Dette er dessertbordet. Ikke rart at buksene er stramme nå når vi er tilbake i normalen igjen. Det var utrolig veldekkede bord. Både til frokost, lunsj og middag. I tillegg var snackbaren ved bassengene åpen hele dagen.

Mens vi var der begynte de å pynte til jul. Det er åpent hele julen. Store, flotte dekorasjoner overalt. Vi fikk til og med besøk av nissen.


Slike koselige håndklær laget stuepikene hver dag. Flotte svaner. Romantisk også da.



Gubben fylte år mens vi var der. Ingen av oss hadde sagt fra om det. På rommet stod denne overaskelsen fra hotelldirektøren. Veldig koselig.



Vi må alltid ta oss en tur inn til Arquineguin og gå på markedet der. Det foregår i stor stil hver tirsdag. Der er fruen på tur og pruter og står i. Gemalen er ikke fullt så interesert og blir litt sliten av all denne prutingen.  Det ble ny veske, tusen armbånd og en haug med truser på meg denne gangen.


Som dere ser på bildene over her er det ikke bare bloggere som pynter opp foran utgangsdøra si. Her har vi jo en liten perle av et hus. Her har de pyntet med både båter, blomster og keramikk i spansk stil. Jeg er så glad for at jeg kan laste bilder igjen. Selv om ingen kunne hjelpe meg, så takker jeg for trøstende ord til mitt forrige innlegg. Ønsker dere alle en super onsdagskveld.



16 kommentarer:

  1. Tenker dette var toppen! Da var du på hotellet like borti gata fra der vi var.
    Skummelt med dette all inclusive, jeg spiste mye dessert:)
    Da er du godt avslappet før siste innspurt mot jul;)
    Kos deg, klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Drømmested, spør du meg!

    SvarSlett
  3. Åh....dette så toppers ut...tenker det var kos og ultratopp tur!! Skikkelig avslapping og ferie..sikkert godt å ha i bakhodet når vinteren setter grep!!
    Kos deg i adventstiden, klem fra meg i snøkaos:)

    SvarSlett
  4. Herlige bilder fra en vakker plass!
    Vinteren er lang så det er godt å ha noe å tenke tilbake på!
    Klem fra meg!

    SvarSlett
  5. Nydelig sted, ser ut som dere har hatt det som plommen i egget:) Skulle vert på blå resept slike turer nå på vinteren:)
    Ønsker deg en nydelig torsdag, klem Hanne

    SvarSlett
  6. Der ser det flott ut:)

    SvarSlett
  7. Akkurat nå fikk jeg tanker og lysten på ei varm jul, langt unna grantrær og tradisjoner. Kanskje neste år?

    Masse fine bilder, noe som teksten over også forteller. Får de som ser bildene lyst til å dra, så har en lyktes med dem. :)

    Velkommen tilbake, forresten og god jul, selv om du nok kan se snurten av meg flere ganger før klokkene ringer...:)

    SvarSlett
  8. Åååå så UNDERBART!
    Ha en bra dag!

    SvarSlett
  9. Herlig Ruth... så godt med en slik avbrekk i hverdagen og julestria.. samel nye krefter..

    flotte bilder..

    ønsker dege n find ag =)
    klemmer

    SvarSlett
  10. Dette så ut til og være en herlig tur..med det meste innbefattet:)Deilig med litt sol og ha på lager i mørketiden..men nå snur sola snart..
    ha en fin fin dag
    klem klem

    SvarSlett
  11. Åååå...så deilig :) Tenker dere har kosa dere:) Litt annerledes enn her kan man si ;)

    Klem Anette :)

    SvarSlett
  12. O, vad härligt nu vill jag ut och resa.

    Gran Canaria har vi varit ett par gånger men inte till Amadores.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvarSlett
  13. hei vennen.
    så nydelig en ferie dere har vært på, kjekk kar du har ja..
    deilig med sånne bademuligheter nå i desember,
    å all den gode maten da...nam nam..en får stramme livreima i januar å nyte desember..
    så herlig det var pyntet utenfor døra, kjempe koselige bilder,
    ønsker deg fine dager mot jul, det går fort nå.
    varm klem fra sylvia

    SvarSlett
  14. Hei og velkommen hjem igjen. Skjønner utifra bildene at du/dere har hatt det helt fantastisk. Gøy med reisebrev nå midt i julestria. God helg til deg fra meg

    SvarSlett
  15. Åhhhhhhh! *drømme seg bort i sol og varme*

    Jeg har vært i Arquineguin for noen år siden selv, og stortrivdes! =)

    SvarSlett
  16. Ååååå ja der skulle en ha vært ja , det blei plutselig fristene med ei god varm jul : ) . Mange flotte bilder du har tatt . Ha ei fortreffelig jul sammen med dine . Hilsen meg Randi : )

    SvarSlett