fredag 24. desember 2010

Gledelig jul


 Så er det jul igjen. Lille julaften er vel overstått. Fruen i huset har senket skuldrene, og inntar julens gleder. Vi har hatt en trivelig kveld med barna våre og vårt lille barnebarn. Gløgg og julesnop er fortært. Nå skal vi legge oss og drømme om en herlig julaften.



Jeg har strikket julestrømper de siste ukene. Her er et eksemplar.


Her er en til i litt andre farger.  Veldig lurt å få brukt opp restegarn. Jeg har brukt Safir fra Sparkjøp. Har en  sokk til på gang, men den blir nok ikke ferdig før til nyttårshelgen. Kan ikke rekke alt, vet dere


Nye trekk til vinflaskene. Det lilla  trekket er en gave. Det røde trekket skal vi bruke på julaften.





Juletreet av mose er vel anbrakt på pianoet.



Her er nok en julesokk. Denne er tovet og påsydd bånd. Veldig koselig, synes jeg. Må tidlig opp i morgen for å fylle sokkene med snop og mandariner. Barnebarnet på seks måneder får ullundertøy i sin sokk. Da står det bare igjen for meg å ønske dere alle en gledelig jul som det også står på puten i godstolen min.

22 kommentarer:

  1. Gledelig jul til deg også. Klem :O)

    SvarSlett
  2. Så flotte julestrømper!
    Ønsker deg en riktig god jul!

    Klem

    SvarSlett
  3. Hvor er de fine dine julestrømper!
    En rigtig dejlig og glædelig jul til dig og din familie!

    SvarSlett
  4. Anonym24/12/10

    Så flotte ting du har lavet!!

    Ønsker deg og dine den aller aller beste jul!!

    Klem fra anita:))

    SvarSlett
  5. Koselig stemning hos deg....og så fine ting du har laget!
    Ønsker deg en god jul :o)
    Klem!

    SvarSlett
  6. Koselege julesokker!

    Ønsker deg ei riktig God jul!

    Julaklem fra meg.

    SvarSlett
  7. Ønsker deg og dine en fin og fredfull julehelg..

    klemmer 0))

    SvarSlett
  8. Önskar dig en riktigt
    GOD JUL!

    SvarSlett
  9. Ønsker deg en riktig god julehelg. Julestrømpene dine ble noen skikkelige prakteksemplar.

    SvarSlett
  10. Se der ble både julestrømper og vintrekk ferdige.
    Ønsker deg og dine en fredfylt og god jul!

    SvarSlett
  11. Fantastiske julestrømper du har strikket. Du har all grunn til å være stolt av produksjonen.

    Jeg hadde en flott julekveld hos min datter, og i dag slapper vi av hver for oss.

    Ha en fortsatt god og fredelig jul.

    Klem

    SvarSlett
  12. Anonym25/12/10

    Hei.
    Ønsker deg en GOD JUL.
    Nydelige strømper.
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  13. Så koselige julestrømper :-)

    Ønsker deg en fortsatt fin julehelg !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  14. Koselige stromper!
    Fortsatt god jul!

    klem Mette

    SvarSlett
  15. Hei igjen.

    Jeg har lyst å gå i gang med en del sysler i tillegg til perlene, og jeg kan jo både strikke og hekle. Det jeg derimot IKKE kan er å lage oppskrifter selv.

    Har du oppskrift på flasketrekkene som du viser i dette innlegget?

    Klem

    SvarSlett
  16. så skjønne julestrømper du har laga!

    håper du koser deg nå i romjula

    beste hilsner fra
    Åpent hus

    SvarSlett
  17. så fine julesokker :) Fikk lyst til å gå med de jeg da, gøy med farger og mønster og ikke bare grått.

    Ønsker deg en fortsatt god jul, og ikke minst godt nytt år!

    SvarSlett
  18. Da er vi kommet godt ut i jula, så jeg håper den har fart fint med deg;)
    Nydelige julestrømper!! Flotte vintrekk har du også heklet;)...artige å se andre utgaver av dem:)
    Kos deg, klem fra meg;)

    SvarSlett
  19. hei i rom jula.
    ja vel overstått, koselige bilder, å noen alldeles skjønne strømper du har strikket, koselig med barn i huset når det er jul,
    ønsker deg en flott nyttårs feiring, og et riktig godt nyttår.
    klem fra sylvia.

    ps, vi har nå fått vann fra nabo.

    SvarSlett
  20. Så flotte strømper og bilder du viser!
    Håper de har kosa dokke masse i jula.
    Og godt nyttår til deg og dine!
    Klem:)

    SvarSlett
  21. Hallo og vel overstått år, nesten!

    Takk igjen for hyggelige kommentarer i dag, som så mange ganger ellers, det inspirerer sterkt for det kommende årets tid bak tastaturet, med tankene som grunnlag.

    Takker deg for det trofaste følget gjennom den tiden vi gjensidig har fulgt hverandres blogger. Jeg gleder meg til neste år, for hva jeg kan hente hos deg og hva jeg kan få gi videre av tanker og inspirasjoner.

    Et Riktig Godt År til deg og alle dine!

    SvarSlett
  22. Alt godt for det nye året til deg og dine!
    Vakre nyttårstanker fra K@ri*

    SvarSlett