lørdag 18. desember 2010

Juledekorasjoner


Så var det bare å sette i gang og rote litt. Må rote før det blir dekorasjoner ut av naturmaterialene. Laget adventskrans av en pilekrans  med lysholdere stukket ned i. I grunnen akkurat som i fjor. Det er så rart med det. Greit å ha tradisjoner på alt.




I år laget jeg en plattform midt inni kransen før jeg la mosen tilrette. Der lot jeg Den hellige familien få stå. Har en hel julekrybbe, men i år får selve hovedpersonene stå midt inni adventsstaken. Det ble greit.



Litt mose rundt et lys får følge av noen kongler og pipiper. Sløyfen skiftes ut til en rød en julaften.


Jeg laget dette treet i fjor. Bare mose over en kjegle, og vips kan du pynte tre. Ville prøve om mosetreet holdt seg fra i fjor til i år. Det gikk bra. Dere kan trykke her for å se hvordan jeg laget det i fjor.

 

Denne gamle terrinen blir også julepyntet hvert år. Litt forskjellig fra år til år. I år har jeg fornyet meg med noen søte sølvfugler. Ellers går det ikke så fort i svingene her i år. Det burde det gjort, for jeg har så masse å gjøre at jeg blir helt matt. I dag gikk gubben og jeg på byen og kjøpte de siste gavene. Spiste ute til lunsj. Det var så kjekt å se julegatene pyntet. Må unne seg litt kos også. Ønsker dere alle en fin adventshelg.






31 kommentarer:

  1. Heisann :-) så flotte dekrasjoner! og fine bilder:) likte juletreet ditt:) ha en super helg!

    SvarSlett
  2. Nydelige dekorasjoner du har laget.

    SvarSlett
  3. Så mange flotte juledekorasjoner du har laget! Skikkelig fint med et slikt juletre, og godt å vite at det står seg litt også.
    Koos deg, du rekker alt!!..klem fra meg;)

    SvarSlett
  4. Du imponerer meg!! Så utrolig flott, ALT. Skulle ønske jeg også kunne hatt en anelse kreativitet:)) Juletreet var råstilig...eller alt var det!
    Kos deg siste helga før jul, klem fra meg:)

    SvarSlett
  5. Nydelig dekorasjoner du har laget.
    Likte veldig godt juletreet.
    Ha en riktig fin helg.
    Klem

    SvarSlett
  6. Nyyydelige dekorasjoner :-) Lekkert alt sammen !

    Ønsker deg en fin lørdagskveld !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  7. Kjempeflotte dekorasjoner du har laget.
    Ønsker deg en fin kveld, klem Hanne

    SvarSlett
  8. Anonym18/12/10

    Skjønne dekorasjoner du har laget.
    Klem:) og god helg.

    SvarSlett
  9. Adventskransen din er helt nydelig!

    SvarSlett
  10. Så flotte dekorasjoner du har laget,....

    ønsker deg en fin søndag...

    klemmer =))

    SvarSlett
  11. gøy med hjelmmelagde dekorasjenor:)) da får man det preget man ønsker:))

    Nyt helgen videre:))

    SvarSlett
  12. Så koselig dekorasjoner ;-)
    Ta deg tid til å nyte den siste adventshelgen litt også.
    Vakre adventstanker fra K@ri*

    SvarSlett
  13. Så flotte dekorasjoner du har laget! Kjempeflink er du ;o) Ja det er viktig å kose seg litt innimellom alt som skal gjøres før jula kommer ;o) Ønsker dere en flott siste uke før julaften.
    Klem fra Gro :o)

    SvarSlett
  14. Så nydelige dekorasjoner du har laget! Særlig den adventskransen med den hellige familien var vakker. Jeg tror alltid jeg er i rute på denne tida, men oppdager gjerne uti uka at plutselig flyr tida veldig fort :)

    SvarSlett
  15. Så nydelig du har pyntet. Dette var virkelig kjempelekkert.

    Jeg er ikke helt i mål med gavene, men jeg har ikke panikk av den grunn. Vet hva jeg skal ha tak i, så da er egentlig det værste unnagjort.

    Smykket ditt blir sendt i morgen. Jeg håper du blir fornøyd med det.

    Klem

    SvarSlett
  16. Anonym19/12/10

    Hei.NYDELIG.Du er kjempe flink.Ønsker deg og dine en riktig God Jul.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  17. du er dyktig..

    God Jul til deg og dine!

    SvarSlett
  18. Her begynner det å bli klart til jul ser jeg. Mange fine dekorasjoner. Likte spesielt godt "juletreet" med gulldekor.

    SvarSlett
  19. Hei!! Her i heimen blir veien til mens jeg går:DDDD Det vil med andre ord si at jeg er ferdig med mat, gaver og pønting, samt krumkaker. Hadde bakt Saraer i størrelse XXXL, men de er snart spist opp. Så da er det i gang å lage nye, samt litt marsipankonfekt. Ja, og så skal Gubben får feie bort noen kaniner og støvkorn. Så tenker jeg at vi er klar for at Fruen i huset fyller 50 år dagen før Julaften. Det blir bare barn, svigerbarn, barnebarn, min mor og svoger, samt noen venner:DDDD Men hyggelig blir det nok likevell:DDD Og når 1. juledag er over, så er jeg helt sikkert klar for og fjerne jula:DDD Bruker å være sånn. Klemz

    SvarSlett
  20. Heisann!
    For noen utrolig flotte dekorasjoner!! Takk for masse god inspirasjon! Ønsker deg en fin mandag! Klem fra Livy

    SvarSlett
  21. Såå vakre dekorasjoner- synes du er kjempeflink!! Jeg hiver bare på litt granbar- det blir enkelt her i år- vinteren kom så kjapt at jeg ikke fikk sanket noe mose;)

    SvarSlett
  22. Heisann
    For noen flotte juledekorasjoner!!
    Ønsker deg noen fine dager...disse siste førjulsdagene. Kos deg :o)

    SvarSlett
  23. Så otroligt vackra juldekorationer!
    Ha det bra!

    SvarSlett
  24. Hei på deg igjen, innom bare for å ønske deg og dine ei trivelig jul! Kos deg masse og takk for hyggelige stunder her inne i året som går mot slutten!
    Juleklem fra meg;)

    SvarSlett
  25. Tack för din hälsning hos mig! Jag vill önska dig en härlig jul också!

    SvarSlett
  26. Takk for kommentar og riktig god jul til deg ogsa!
    Hilsen fra Island

    SvarSlett
  27. Nydelig pynt :D Julefølelsen kommer som ett skudd når man setter seg ned med juledekorasjon!

    God Jul og Godt Nyttår til deg og dine :)
    JuleKlem fra Heidi :)

    SvarSlett
  28. Så mange fltte dekorasjoner. Må nok prøve meg på en i løpet av morgendagen jeg også.

    SvarSlett
  29. Kjempefine dekorasjoner! Du er så flink med alt av "håndarbeid", kreative evner i massevis :)
    Ønsker deg og dine en riktig god jul, kos deg masse med mann, barn og barnebarn. Juleklem fra Trine og familie.

    SvarSlett
  30. Så flotte dekorasjoner du har laget!
    Ønsker deg og dine en riktig god jul!

    SvarSlett
  31. Vakre juletanker og juleklemmer deler jeg gjerne med deg som takk for mange flotte bloggstunder.
    God Jul ønskes deg fra K@ri ♥

    SvarSlett