tirsdag 15. juli 2014

Nancy på gang


Startet på en Nancykofte for en stund siden. Ikke så lenge siden faktisk. Jeg strikker koften med garnet Nepal. Kjøpte garnet hos Joruns garn og hobby i mai. Da hadde hun salg, og det kostet bare 15 kr nøstet. Hun har en grei garnbutikk. Garnet kommer kjapt.


Tenkte jeg skulle bruke litt tid på dette prosjektet, men med ferietid og pinner nr 4,5 og 5 går det fort. Mønsteret krever jo en tynnere tråd og tynnere pinner, så dette ble en utfordring for en som meg. Jeg er ikke god på å regne om osv, men i dette lille landet finnes mange gode mennesker. Hilda, som er en Instagramvenn av meg har vært  særs behjelpelig. Mange spørsmål fra meg er blitt besvart, og mine problemer løst ved hennes hjelp. Hun er en såkalt raserstrikker. Dere som er på Instagram kan besøke henne her.


Koften blir nok litt rommelig, men det er helt greit. Garnet er absolutt å anbefale. Mykt og godt alpakk /ull. Fifty/fifty. Så kommer det store problemet da. Jeg ville ha kofte men kan ikke sy. Har heller ikke symaskin. Heklemetoden som jeg brukte her kan ikke anbefales til dette garnet. Kan bare brukes til ren ulltråd. En snill tante skjønte problemet, og nå har hun koften hos seg slik den ligger under her. Hun ville sy. Herlig med hjelpsomme folk. Gleder meg til å få den igjen. Klar for meg til å strikke stolper.


Siste ord om denne koften er altså ikke sagt. Kommer tilbake med ferdig kofte om ikke så brått.


18 kommentarer:

  1. Såååå fin koften din blir. Kult å gjøre den annerledes med tykkere garn....går jo litt raskere også, da.
    Veldig kjekt med snille folk, som hjelper til. Og vi garnfolk må jo hjelpe hverandre, ikke sant?
    Gleder meg til å se den helt ferdig og på.
    Håper dere har fint vær. Her er det varmt og godt. Elsker det, jeg.

    SvarSlett
  2. Så fin;) Liker den runde fellingen;)
    Lurer faktisk på om jeg må prøve meg på en slik en når høsten kommer.

    Fortsatt fin sommer;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  3. Det blir en fin kofte :-) Og det best... jeg kan se og vil prøve en gang også. Min strikkemål - "et mål for øye" - jeg håper jeg kan finne... mønsteret.
    Jeg ønsker masse moro og glad deg og jeg gleder meg å se dine fine kofte.
    Ha riktig vakker sommerdager. Klem fra Viola

    SvarSlett
  4. Den blir kjempefin. Rundfelling og raglandfelling er visst "in" for tiden.. Jeg mener at du skrev en gang at du ikke var så dreven på strikking, men herlighet..du tryller jo frem det ene strikkeplagget etter det andre.. Du er flink. God sommer videre.

    SvarSlett
  5. Kofta ser kjempefin ut! Gleder meg til å se den helt ferdig.. Liker fargene du har brukt.

    Fortsatt god sommer fra Ingunn

    SvarSlett
  6. Anonym17/7/14

    Så lekker kofte, du er flink med pinnene,nydelige farger også. :))
    God sommer til deg.
    Klem.

    SvarSlett
  7. Denne blir super fin :) Blir ikke så mye jakker på meg, det å klippe opp strikketøyet er ikke min greie altså.... Men må jeg, så må jeg. Gleder meg til å se jakka di ferdig :) Nyt dagene :)

    SvarSlett
  8. Så fin den blir! Nydelig mønster!

    SvarSlett
  9. Åååå, den blir fin, flotte farger du har brukt :)
    God sommer videre til deg.

    SvarSlett
  10. Så nydelig jakke! Den blir nok god å ha på når det blir høst og kaldere igjen. Og så kjekt med snille hjelpere!

    SvarSlett
  11. Kjempefin kofte du holder på med, den blir nydelig til deg! Så kjekt at du fikk hjelp til problemene undervegs! :-)

    SvarSlett
  12. Kjempefin kofte du strikker - denne blir nok god å ha når de kalde dagene setter inn :)

    Nyt sommerdagene videre!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  13. Nancy-koften har tatt helt av. :) Synes det er så morsomt å se alle de ulike fargekombinasjonene som man velger, og hvor forskjellig den samme koften blir pga fargevalgene. Synes du har valgt gode og harmoniske farger til din. Perfekt til en kjøligere høst, og lekker til jeans. :)

    SvarSlett
  14. Vakker nettside du har. Jeg blir imponert. Besøk nettsiden min, som jeg tar for meg en del om tapeter Fortsatt fin dag =)

    SvarSlett
  15. Den blir flott :)

    SvarSlett
  16. Knall fin👍. Du er go'e og produktiv.

    SvarSlett
  17. Så fin kofte :) KAN jeg spørre deg et spørsmål ang mønster A på denne kofta?? Jeg skjønner ikke helt hvor i mønsteret jeg skal begynne. Ved pila som markerer midt på ermet,det er bolen jeg skal til på,ikke ermet. Og skal mønsteret gå over 4 eller 5 masker? Jeg har 281 masker på pinnen og jeg får det ikke til å gå opp... litt frustrert her !

    SvarSlett