fredag 1. juli 2016

Acnegenser med litt glamour



Nok en Acnegenser på pinnene. Denne gangen med litt glamour i stripene. Jeg synes fargen er super.
Har strikket flere av samme type. Her, her og her. Gratisoppskrift fant jeg her.



Jeg strikker med Brushed Alpaca Silk fra Drops. Sølvtråden er også fra Drops, tror jeg...
Hadde to spoler av sølvtråden liggende. Blir mer enn nok ja, for den er drøy. Ellers går det ikke så fort med strikkingen for tiden. Bruker mye tid på det nye teppeprosjektet. Så jeg er ivrig på heklefronten akkurat nå.






Denne genseren er også en Acnegenser som ble ferdig i mai. Den over her med sølvtråd blir omtrent make. Denne er også strikket med Brushed Alpaca silk. Den blå stripen er Kid Silk med dobbel tråd.


10 kommentarer:

  1. Den blir fin:) jeg er en liker alt som glitrer.
    Jeg har fått dilla på å hekle babyklær, man blir så fort ferdig og får brukt opp litt små nøster, men er ikke så lett å finne hekleoppskrifter på sånt, må nok lære med å strikke.

    SvarSlett
  2. Veldig fin😊. Vi finner ofte favoritter som blir strikket igjen og igjen😉. Fin lørdag til deg😊

    SvarSlett
  3. Alpaca-Silk deilig garnet... den blir en fin genser. Sølvdråden jeg må prøve :-))
    Ha fin fin helg. Vi har solen og barnebarn er her en uke... så veldig hyggelig.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  4. Den var flott, fin farge! Ha en herlig helg!

    SvarSlett
  5. Lekre gensarar.
    Flink du, som strikkar og heklar.
    Med meg blir det nesten ingenting sånt på denne tida,
    Veit ikkje kvar tida fær av...

    God sommar vidare !

    SvarSlett
  6. Så utrolig produktiv du er! Og denne genseren hadde en nydelig farge! Jeg ønsker deg en fortsatt god sommer - håper været i vest blir bedre igjen snart! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  7. Så flotte gensere!!

    SvarSlett
  8. kjempefin!
    likte særlig den blå jeg :)
    har nettopp tatt opp igjen strikking etter 30 års pause!!
    så kjekt det er!!!

    SvarSlett
  9. Det var stilig med det lille ekstra! Flotte gensere!
    God helg!

    SvarSlett