onsdag 24. august 2016

Jeg er her


 Hei igjen dere. I sommer har jeg virkelig tatt meg fri altså. Helt fri fra bloggskriving. Det betyr jo ikke at jeg har vært helt uvirksom. Både strikking og hekling har jeg hatt framme, men bare tatt det med ro. Nytt samvær med mine kjære, og kost meg. Rart hvor fort tiden går når det er sommer.



Denne Acnegenseren ble jeg ferdig med. Gratis mønster her. Aldeles herlig å ha på seg. Jeg bruker Brushed Alpaca Silk fra Drops. Liker det garnet bedre enn orginalgarnet.



Jeg hadde masse Air fra Drops igjen etter at jeg strikket to Marygensere. Her ble restene godt brukt. Barnebarnet griner litt på nesen av hjemmestrikka gensere, men denne altså...."best ever" som han sa. Verdens mykeste garn. "Strikk flere av dette garnet." Da ble jeg glad, vet du.
Har ikke brukt mønster. begynte øverst, og strikket etter hvor mye garn jeg hadde.



Når vi snakker om restegarn, så har jeg gjort en liten innsats på å bruke opp litt av det. her ble det nesten et par tovede tøfler av noe Safirgarn fra Gjestdal. Bare nesten, så på den ene tåen brukte jeg dobbel tråd med Kauni. Også restegarn. Likte denne oppskriften veldig godt. Enkel, men det beste er at de er superlette å ta på. Nærmest bare å hoppe i. Fant oppskrift her .



Er begynt på jobb igjen, og sommeren er snart bare et godt minne. Koser meg i hagen hjemme, og er veldig glad jeg kan ta inn noen gode (blomster) venner og ha i vaser.

20 kommentarer:

  1. Så mye fint du har laget :-)

    SvarSlett
  2. Det er godt med en sommerpause ;) Mye fint du har strikket. Den første genseren er sikkert god og myk, ser sånn ut!

    SvarSlett
  3. Godt det er flere som har hatt sommerpause. Vi har jo Instagram så hverdagsglimt har vi begge delt. Verden har falt på plass igjen her for oss og tror jeg kommer i gang med blogginga denne uka.
    Den genseren ser herlig ut, jeg har en som er påbegynt. Fulgte starten på et drops mønster og da jeg skulle kontrolltelle etter endt raglan, en topdown genser, manglet jeg maaaange masker.. Da ble den liggende. Liker IKKE dropsmønster, skjønner ikke hvorfor jeg går på nye gang etter gang...
    God helg til deg og dine.

    SvarSlett
  4. Sommerpause er lov! Du er ikke den eneste som tar det :)
    Flotte gensere! SÅ moro når ungene vil bruke det man lager!
    Herlig med tova tøfler, og en fin måte å få brukt opp litt ullgarn på :) Fine var dem!

    SvarSlett
  5. Her var det mange fine plagg :) Heldig gut som har fått så mjuk og god gensar.

    SvarSlett
  6. Tror det er flere enn du og jeg som har hatt blogge-pause i sommer. Men du har strikka ser jeg. Takk for linker til oppskrifter. Synes de tøflene ser gode ut, og dem har jeg lyst til å prøve.
    Fint vær og 20 grader her i dag. Driver og har inn ved, men måtte ta meg en liten pause.

    Fortsatt god torsdag!

    Klem

    SvarSlett
  7. Vakre bilder, koselig sommerblomst i vasen og kongelig kopp :-))
    Fantastisk genser har du strikkt. Deilig ser ut gutten med strippegenser.
    Tøflene ser ut veldig koselig. Vi fikk noen sommerdager med 30 grader nå,
    enda denne sommeren hadde mye regndager og kald. Så glede med solen igjen
    og slappe av ute :-)) Hilsen til deg. Ha god uke fortsatt, Viola

    SvarSlett
  8. Du har iallfall fått gjort mykje fint strikkearbeid i sommar.
    Likte godt både gensarane og tøflene.
    Takk for oppskrift forresten.
    Godt å kome inne i kvardagsrutinene igjen.

    God helg frå Anne-Mari

    SvarSlett
  9. Så fine ting. Deilig med litt fri fra det meste på sommeren.
    Nyt fredagen.
    Klem Christina

    SvarSlett
  10. Bloggpause om sommeren er nok temmelig vanlig, vi er mange som har brukt den lyse årtiden til andre ting. Men nå kjennes det godt å være i gang igjen. :)

    Du har vært produktiv selv om du ikke har blogget, da. Og veldig kjekt når man finner er garn som ungene liker. Super genser til høsten.

    SvarSlett
  11. Har hatt bloggpause i sommer jeg også. Men nå er det greit å komme i gjenge igjen. Du har jammen ikke ligget på latsiden. Mange fine strikkerier du viser.

    SvarSlett
  12. rart at se du er her endnu og flittig har du også været. mange hilsner fra sydsjælland

    SvarSlett
  13. rart at se du er her endnu og flittig har du også været. mange hilsner fra sydsjælland

    SvarSlett
  14. Du har vært flittig gjennom sommeren. Det var noen flotte gensere du har strikket, ikke rart gutten var fornøyd:-)

    SvarSlett
  15. Så flik du er med å skape Ruth!Det ble noen fine plagg il høsten.Jeg liker ogsåmveldig godt det første bilde med de skjønne kaffekoppene.Ja sommeren er over.Hvor tok den veien?Jeg har hatt det så travelt den siste tiden..Har ikke tid til noe..Vi seest snart!Klem Anita

    SvarSlett
  16. Så flik du er med å skape Ruth!Det ble noen fine plagg il høsten.Jeg liker ogsåmveldig godt det første bilde med de skjønne kaffekoppene.Ja sommeren er over.Hvor tok den veien?Jeg har hatt det så travelt den siste tiden..Har ikke tid til noe..Vi seest snart!Klem Anita

    SvarSlett
  17. Koselig å "se" deg igjen her også :)
    Så mye fint du har strikket, flink er du.
    Kos deg med fine blomster og spennende prosjekter!
    Klem

    SvarSlett
  18. Du er ikke alene om å ha tatt deg fri i sommer😊. Men nå nærmer det seg litt mer innetid, og da blir det vel tid til både blogging og håndarbeid😀. Så deilig genser du har strikket til barnebarnet, har og litt igjen av det garnet, så nå satte du meg på en ide👍🏻. Fin helg til deg😊

    SvarSlett
  19. Nei, ser at du ikke har ligget på latsiden, her var det mye flott! Velkommen tilbake og god helg!

    SvarSlett
  20. Så flotte plagg! Og så herlig når barnebarnet setter pris på deilig hjemmestrikk. Air strikket jeg med i sommer og det var veldig mykt og lett. Kan skjønne at det falt i smak! Kanskje jeg skal prøve det på min yngste sønn som er litt mer kresen enn vesla mi på garn og strikkeplagg :)

    Flotte tøfler også :D

    SvarSlett