mandag 27. mars 2017

Barcelona




Jeg hadde en liten uke i Barcelona nå i Mars. Bildet over er fra Katedralen La Sagrada Familia.
En fantastisk katedral som ble påbegynt av Antoni Gaudi i 1882. Arkitekten døde i 1926, og katedralen blir nok aldri ferdig, men det bygges stadig etter hans tegninger. Fantastisk lek med lys, glass og farger. 











Det er et fantastisk og eventyrlig byggverk. Lyset fra de mange glassmalerier er så flott. Blir 
bare gående med hodet oppover.



Like ved hotellet vårt lå de Catedral Barcelona. Trange smau førte oss ut på plassen foran katedralen.


Santa Maria d la Mar




Har dere lest Havets katedral?  En kveld ruslet vi ned til den, og tok en liten tur innom selvsagt. Rart å være der, og samtidig tenke på handlingen i boken. Etter runden spiste vi en enkel middag utenfor katedralen. Deilig å kunne sitte ute i Mars.


Det ble masse katedraler dette, men jeg synes det er så flott å se, og tenke på arbeidet og historiene bak.


Masse kjekt å se i Barcelona på denne tiden  jeg var der. Ikke minst at det var så nydelig vær. 


 Kveldstur ved Barcelonas strender.

12 kommentarer:

  1. Så herlig tur!Og noen nydelige bilder du har tatt :)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Anita. Det ble en fantastisk tur.

      Slett
  2. Takk for hyggelig kommentar Marianne:-)
    Flotte bilder du viser her, Barcelona er en by jeg har tilgode. Det er utrolig å tenke på arbeidet, og helt sikkert slitet, som ligger bak et slikt byggverk.
    Du holder pinnene varme også, flotte genser begge. Jeg har strikket en Marygenser i Air og er enig med deg i at det er et flott garn.

    SvarSlett
  3. Så flott.Det var sikkert en stor opplevelse!

    SvarSlett
  4. Så vakre bilder frå turen :)

    SvarSlett
  5. All grunn til å beundre disse fantastiske byggverkene! Men å skjønne at de kunne bli bygd med datidens hjelpemidler er i alle fall ikke mulig for meg.
    Jeg har ikke vært i Barcelona, men ser at det kunne vært en opplevelse.

    God tirsdagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
  6. Barcelona var en herlig by. Vi var ikke inne i kirken, men du verden for et "kunstverk" med utrolig mange merkelige detaljer. Ellers var det artig og spennende å se de andre byggverkene til Gaudi.. Må være artig å få lov til å utfolde seg sånn.En storby som har egne strand, er ikke så verst, det heller..

    SvarSlett
  7. Flotte bilder fra en herlig by! Ser du har kost deg der :)

    SvarSlett
  8. Deilig tur. Takk for herlige bilder. Glede å se. Super byggverkene og blå himmelen... så fantastisk. Jeg drømmer også en tur til Barcelona... en gang :-)))
    Ha riktig god helg. Klem fra Viola

    SvarSlett
  9. Sikkert en skkkelig vitamininnsprøyting :)

    SvarSlett
  10. Fantastiske bilde frå Barcelona.
    Eg har så lyst å reise dit og sjå alle dei flotte
    kunstverka av nokre bygningar.
    Det første bildet med det spesielle lyset er nydeleg.

    SvarSlett
  11. Så flotte bilder fra Barcelona. Jeg har aldri vært der, men vi planlegger en storbyferie i sommer og Barcelona er et av alternativene:-) Klem Marianne

    SvarSlett