onsdag 31. mai 2017

Rallargensere


Så ble det en liten rallargenser til barnebarnet også. Hadde garn igjen fra min manns genser. Jeg kjøper alltid for mye garn. Ble greit det da. Den store og den lille genseren er strikket i garnet Flora fra Drops. Veldig mykt og godt garn. Klør ikke . Oppskriften på barnegenseren er gratis, og finnes her.



Den voksne genseren ble strikket med pinner nr. 2,5 i vrangbordene og 3 på resten. Det ble veldig ok synes jeg. På barneutgaven brukte jeg pinner nr. 3 og 3,5. Det ble ikke like pent.  Angrer på det. Akkurat nå strikker jeg en til meg selv. Da bruker jeg de minste pinnestørrelsene igjen. 


Prøvde meg på disse Sunnmørsbrødene. Ble veldig gode. Oppskriften fant jeg her. Jeg brukte et par ss med Fiberhusk i tillegg som ikke sto i oppskriften.

13 kommentarer:

  1. Fine gensera.
    Sunnmørsbrøda må eg prøve, denne oppskrifta har eg ikkje sett før.
    Tusen takk.
    God sommar frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei igjen. Eg baka brøda, enkel oppskrift, men etter min smak
      vart brøda litt for fine. Eg lika grovare brød.
      Kanskje kan ein bruke framgangsmåten, men bytte ut meir av det fine
      mjølet med grovt. Trur eg må prøve det.

      Slett
  2. Hei! Så artig at du er her, og at jeg fant deg! Fine gensere, og blå jumper! Og den duken av minirestegarnsfirkanter var så søt! Klem!

    SvarSlett
  3. Dei er så fine begge to. Flora er eit garn som eg og likar, men eg har ikkje strikka så store plagg i det.

    SvarSlett
  4. Rallgenseren er fin - det blir et par til hos meg og, når bare alt anna somskal gjerast først, blir ferdig
    ha ein fin kveld

    SvarSlett
  5. Så flotte gensere du har strikket! Grå gensere er så fint, og sånn genser fikk jeg lyst på :)

    God helg!

    SvarSlett
  6. Herlige genser - begge to er så fint. Jeg liker mønsteret.
    Ønsker riktig god pinsehelg. Vi har så deilig været. Håper Bergen også.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  7. Rallargenserne dine ble kjempefine. Jeg har også strikket en, til meg selv, og den var gøy å strikke. Det går liksom så fort å bli ferdig med rundfellingene. God pinse til deg videre. Trønderhilsen fra Inger Johanne

    SvarSlett
  8. For et nydelig mønster. Heldige er de to som får "sprade" rundt i slike flotte gensere.

    SvarSlett
  9. Fine gensere det der. Jeg strikket en til sønnen min som ble for liten til ham, så det blir en romslig kosegenser til meg :)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  10. Så fine gensere!

    SvarSlett
  11. Så flotte de ble. Rart dette med pinnestørrelser. Ikke alltid like lett å finn riktig!

    SvarSlett
  12. Så flotte de ble. Rart dette med pinnestørrelser. Ikke alltid like lett å finn riktig!

    SvarSlett