søndag 17. juni 2012

Tovet veske


Jeg har laget en kjempekoselig håndarbeidskurv. Så den først hos Stubbetufsa, og hun igjen har fått oppskriften hos Lises hjertegleder. Hun har lagt ut en veldig grei oppskrift, og viser hvordan en syr den sammen.



Her er den før toving. Jeg har brukt Safir garn i to søte rosatoner, og strikket på pinne nr 6. Jeg tovet vesken på 40 grader. Det passet akkurat på min maskin.



 I dag tok sola en liten permisjon, så det beste lyset for fotografering ble ute. På den gamle stenbenken i hagen passet vesken godt inn i blomstringen som bugner over kanten.
Jeg har ventet lenge på at Dronning Ingrid (pelargoniaen) skal blomstre. Endelig ser det ut som om en ørliten blomst titter fram. Jeg har en til av samme slaget som venter inne. Avlegger av denne dere ser her. Det er koselig å lage flere av avleggere. Mine pelargonier hviler i kjelleren om vinteren, og får komme opp i stuen i slutten av mars.




Mens jeg jobber inne hører jeg ofte på lydbøker. I dag mens jeg sydde sammen vesken, hørte jeg på Karin Alvtegen. En sannsynlig historie. Dette er en bok jeg absolutt kan anbefale. Alvtegen har en god penn, og har flotte menneskeskildringer.




    Rosa og søt, og står så fint og stødig.                                           

Jeg har som alltid plantet frø av Blomkarse. Plantene titter forsiktig fram her øverst til venstre i bildet. Blomkarse er så greit å plante. I juli begynner de å blomstre, og holder det gående til langt ut på høsten. Blomkarse steller seg omtrent selv, og sneglene er ikke så begeistret for den. 

17 kommentarer:

  1. Den var kjempesøt og flott!! Takk for link;)
    Jeg har nettopp kjøpt min første Dronning, og håper den overlever sommeren først, så vinter'n..;)
    Nydelige blomster hos deg, herlig når det er så frodig.
    Ha en god kveld og en god ukestart, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  2. Så fin veska di var:)) gøy å se oppskriften jeg har lagt ut brukes av flere.
    Ha ei fin uke!
    Klem Anne Lise

    SvarSlett
  3. Så søt denne vesken din var da!!
    Her har jeg også pelliser i kjelleren på vinteren...ser ut som samtlige har likt overvintringen :)
    Takk for bokanbefaling...skal lese litt mere om denne forfatteren...bokorm som jeg er :)

    SvarSlett
  4. Kjempe fin veske i flotte farger....
    Flotte blomster også

    Ønsker deg en fin ukestart

    Klem

    SvarSlett
  5. Så søt veske. Du er så flink. :)
    Nydelige blomster og.

    Klem til deg og jeg ønsker deg en fin ny uke. Og snart sommerferie:)

    SvarSlett
  6. Fole fin veske! Takk for at du deler oppskriften. Fine bilder du har lagt ut :)
    Sissel

    SvarSlett
  7. Artig veske du har laget, den er sikkert midt i blinken til håndarbeidssaker! Så fine og sommerlige bilder; du har en frodig hage!
    Ha ei fin uke1

    SvarSlett
  8. Smart og flott veske :)Fekk lyst til å laga ei eg og. Og så fint det blomstrar hos deg. Ha ei fin veke.

    SvarSlett
  9. Din veske ble slik den skulle bli, med en rosa trekant nede. Jeg må ha tøvd veska alt for hardt...
    Nydelig bakgrunn!

    SvarSlett
  10. Super veske i flotte farger! Takk for tips om lydbok, det er noe jeg har bruk for.

    SvarSlett
  11. Så flott den vesken ble. Tusen takk for link til oppskrift.
    Klem Tone

    SvarSlett
  12. Så fin veske du har laget!
    Du lager alltid så mye fint:)
    Skulle ønske jeg hadde skuldrer til å strikke, men jeg får nøye meg med å beundre alt det vakre dere bloggere lager:)
    Ha en fiiin uke, klem Hanne

    SvarSlett
  13. Det var en lekker veske,delikate rosafarger. Ha ei fin uke :)

    SvarSlett
  14. Så søt ei veske!Nydelige farger!Dronning Ingrid pelargonia er jo nærmest blitt et must nå,har den jeg også,og mange andre sorter.Elsker pelliser!Ha en fin dag!

    SvarSlett
  15. Åh så vackra väskor!
    Kram!

    SvarSlett
  16. Nydelig veske, enskikkelig prinsesse veske :) Herlig rosa farge :)

    SvarSlett
  17. Tänk att jag aldrig har provat på att tova.. Jag måste snart göra det nu när jag ser din fina väska..

    Kram Maidi

    SvarSlett