søndag 17. januar 2010

Kaldt ute, varmt inne.

Her har vi resten av mine to Amaryllus. Klippet av den siste og satte den i vann. Det er fine dager nå i januar. Snø på fjerde uken. Supert. Jeg har en liten friperiode nå, og mye skal gjøres i hus og hjem, men jeg må ha litt kvalitetstid for meg selv også. Ikke noe er bedre enn å sitte i stua med fyr i peisen, og bare kose seg. Her holder jeg på med å strikke et skjerf. Oppskriften har jeg fått fra en som har bloggen Timotei. Hun lager mye fint.



Oppi skammelen foran stolen har jeg masse rart.Garn og annet håndarbeid. En
liten skattekiste. Like ved har jeg stereo som durer med en lydbok på gang. Så det er bare kos.




Denne orkideen kjøpte jeg i begynnelsen av november og den står nå i full flor. Jeg sitter så smått å ser i blomster og frøkataloger som dumper i postkassen. Drømmer mot lysere tider. Var nede i kjelleren og hilste på pelargoniene mine,og skvetta litt vann på de. De hilste meg med små lysegrønne spirer, så håpet om vår er lysegrønt.


Imens kan jeg glede meg over Cliviaen som jeg kjøpte forrige uke. Den blomstrer som bare det. Det er en blomsterstang til som er på vei opp, så her er det mye å glede seg til.
















18 kommentarer:

  1. Du har jo så mange fine blomster i stua! Orkideer er virkelig dekorative, har to som står på "vent", ferdig for denne gang, men håper de kommer igjen:)
    Ha ei koselig uke videre og klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Det nydelige teppet du har i godstolen! Jeg ser deg for meg sittende der sammenkrøpet, strikkende, mens du hører ei lydbok, og rommet er varmt og godt! Kanskje en kopp med eplete i armlengdes avstand!
    Og så har du kjøpt Klivia! Den kommer du til å ha glede av i mange år!
    Jeg har også kikket i det frøbladet du har. Krysset av noe, men venter på en billigere katalog, syns det er for mye å betale 50-lappen for en stakkars frøpose!
    Kos deg videre!

    SvarSlett
  3. Skjønner godt at du koser deg godt med lydbok og håndarbeide. Gleder meg til å se hvordan skjerfet blir! Hekleteppet ditt er bare nydelig!

    SvarSlett
  4. Mye blomsterglede i stua di, ser jeg. Kos deg med håndarbeid, lydbok (=kvalitetstid)

    SvarSlett
  5. Det er noe til deg på bloggen min =D

    SvarSlett
  6. høres ut som om du koser deg skikkelig!
    det teppet i stolen er bare rålekkert!!

    SvarSlett
  7. For noen vakre blomster du har ! Det er som å titte inn i en liten hage ;) Klem!

    SvarSlett
  8. Her var det koselig!!! Vil gjerne følge deg videre...hvis det er greit!!! Kos deg i friperioden din!!!
    Hilsen Ruth

    SvarSlett
  9. Hei. Så koselig innlegg om blomster og alt det vårlige vi har i vente. Jeg har slett ikke grønne fingrer, men vi flyttet til en fix ferdig hage, så det blir å stelle det som finnes, og ellers litt krukker med sommerblomster.
    Synes hekleteppet ditt i stolen er så fint, og skjerfet blir nok både varmt & godt.
    Nattaklem fra Ann<3

    SvarSlett
  10. Å som jeg gleder meg til vår og blomster, spiring og varme! Det blir herlig! Imens får vi bare fortsette å kose oss med inneblomstene.
    Ha en fortsatt strålende uke! :-))

    SvarSlett
  11. Anonym20/1/10

    Hei!
    Sa koselig at du har lagt meg ut pa sidemenyen din fordi du liker bloggen...!
    Jeg er i utlandet denne uken, men har lagret innlegg som blir lagt ut hver dag likevel. Blir desverre ikke mye kommentarer fra meg, for jeg er travel med andre ting..

    Ha en fin uke!

    Klem Lenemora

    SvarSlett
  12. nydelige blomster, og teppet du har i stolen din var lekkert!! : )) Takk for skjerp- linken. Kos deg med friperioden din og ha en flott onsdag!: )

    - Hilde

    SvarSlett
  13. hei vennen.
    skal si du har grønne fingre,såå nydelige blomster du kan nyte synet av,
    flink med håndarbeide er du å.
    ja tenk at vi kan titte i hagekataloger igjen nå,det er snart vår,gleder meg masse.
    ha en flott onsdag kveld,klem fra sylvia

    SvarSlett
  14. Så mange fine blomster du har! Jeg har ikke kommet helt til blomster i huset enda...
    Er også helt imponert over bestemorteppet ditt :)

    SvarSlett
  15. Hoppas att du har en skön friperiod. Så många vackra blommor det finns hos dig, och din filt av mormorsrutor är ju helt underbar!

    SvarSlett
  16. hei på deg!! :)
    så utrolig fine blomster og fint teppet! sånn jeg å vil ha..men klarer ikke å hekle!!
    Pizzaen var veldig god, men å veldig mektig. Så jeg er forsatt stappa. Prøver å gå ned selv jeg å, men det er ikke lett :s

    Ha en god natt! klem klem

    SvarSlett
  17. For et koseinnlegg! Tenk å ha noen dager fri nå å bare kose seg hjemme og sulle og rydde... Ja takk! Så fine blomster du viser frem. God kveld videre.

    SvarSlett
  18. Ha en fin helg har fått veldig sans for teppene jeg fant her og på en blogg du følger men sliter litt med å finne rett garn som har nok farger i skalaen og er mykt nok . Litt av en kose krok du har . Det er deilig når det er fint vær ute til å være inne i og en bare kan nyte knitring , god te ( bruker sanne som deg;) etter et sykehusopphold var en hekta på denne .ha en fin helg . Frida

    SvarSlett