søndag 4. juli 2010

Nytt skjørt



I rolige stunder har jeg kvalitetstid med min heklenål. På hytta har vi fire gamle krakker som er blåmalt.
Den ene fikk seg et skjørt til å pynte seg med. Ble ferdig til helgen, og her står den helgepyntet på vår blomstrete gressteppe.




Den måtte selvsagt få seg en tungekant rundt til slutt. Greit å strutte litt for en stakkars gammel hverdagskrakk.


Jeg sitter og strever litt innimellom. Prøver å lære meg å hekle bitte små ruter sammen, mens jeg hekler. Går inn på bloggen til attic.24http://attic24.typepad.com/ for å lære. Desverre svikter nettet mitt titt og ofte, så det er en tålmodighetsprøve. Hva dette skal bli til vet jeg ikke selv ennå, men noe blir det.


Som sagt strever jeg litt med nettforbindelsen her på hytta. Prøver så godt jeg kan å kommentere dere bloggere. Får ikke alltid opp alle bildene,men er daglig innom de jeg følger. Jeg er innom dere selv om jeg ikke alltid kommenterer.

 Vil dele et sitat  fra en "ukjent" med dere. 

Du elsker ikke et
menneske fordi det er
vakkert. Du synes det er vakkert fordi du
elsker det.

25 kommentarer:

  1. Så fint det ble! En riktig staselig krakk:-)

    SvarSlett
  2. Det er så trivligt å besøke bloggen din! Fint krakkskjørt!
    Og fine ord.

    Søndagsklem fra Mira.

    SvarSlett
  3. Så flott trekket ble! Nydelig med skjørtekanten!
    Sanne ord!
    Nyt kvelden og klem fra meg;)

    SvarSlett
  4. Nydelig strutteskjørt, vel fortjent til en gammel koslelig krakk. Jeg har en sånn taburett, og kanskje jeg prøver en gang jeg også. Det er bare det å finne tid.

    Flott sitat.
    Klem Ann<3

    SvarSlett
  5. Du e no skjønn!
    Formidler krakkens følelser, strever med bittesmå ruter og dårlig nett, men likevel kaller du det kvalitetstid!
    Har også latt merke til det sitatet!
    Klem!

    SvarSlett
  6. kjempefint.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  7. Veldig fint krakkeskjort! Minner meg mye om hva min mors gamle tante pleide a hekle. Veldig koselig.

    ha en fin kveld!

    SvarSlett
  8. Hei ♥

    Gud så flott!!! Helt imponert ej!! Du e kjempeflink ♥ Og sikker på du kommer snart inni den med å hekle små ruter eller hva det var hehe...du får til!!! Bare vent å se..ting tar tid ♥

    Ha en fin sommer ♥

    SvarSlett
  9. Nydelig skjørt! Jeg er på jakt etter en krakk, men hittil har ikke Fretex-rundene mine blitt kåret med hell.

    Fortsett med hekleprøvinga. De små lappene blir sååå fine. Jeg digger også attic24

    Ha en fin sommer :-)

    SvarSlett
  10. Riktig fint med skjørtekant.
    Liker det sitatet godt.
    Klem

    SvarSlett
  11. Sa fint det er du har heklet for krakken - den blir sa landlig og fin!

    SvarSlett
  12. Kjempe fint heklet! Det er gøy å fornye gamle ting:) Veldig fint sitat også!

    SvarSlett
  13. Anonym4/7/10

    Hei.Kjempe fint ble det.Trenger ikke mye til att en krakk for helt annet utsene.Kjempe fint.Du er kjempe flink.Lykke til videre med de små firkantene.Ha en riktig fin Sommer videre å kos dere på hytta.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  14. Så flott eit skjørt, på ein gamal krakk.

    Ha ein fin dag.

    SvarSlett
  15. Så vackra pallar du har fått med mycket fin vikad kant!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  16. Dette ble jo en skikkelig staskrakk. Klart en voksen "dame" må få strutte litt på en fin sommerdag.

    Jeg har aldri heklet sammen ruter, men fargene du viser er virkelig lekre.

    Koser meg fortsatt med oppskriften på klutene.

    Give Away hos meg.

    Klem fra Astrid

    SvarSlett
  17. Hei :)
    Så fint trekk til krakken :)
    Så flink med håndarbeid da!!!

    De karene ble utsolgt med den gang...Mest til fotbad..


    Klem Siw

    SvarSlett
  18. Stolen ble skikkelig fin i sitt sommerskjørt:)

    SvarSlett
  19. Så fin pallen blev med sin virkade sits. Nu har du bara tre kvar att pryda.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvarSlett
  20. Hei :)))

    Vis du gjør det samme som du bruker når du linker , så skal det jo funke...hmmm...jeg bruker å hente url/bloggaddressen først...så bare legger jeg den inn på hyperkobling og skriver ønsket tekst....men jeg lager mine innlegg i windows live writer så ikke sikkert helt det samme som på bloggen , men ikke langt unna ;))

    Får du ikke til...så skriv hva du gjør...så kansje jeg kan hjelpe dej :))

    Ha en fin uke videre vennen ♥ Og takk for alltid så koselige kommentarer!!

    Klem :))

    SvarSlett
  21. Så hyggelig du vil være med på juli gaven.joda jeg syntes denne var en ok premie :)) takket være deg så har jeg jo dilla på bølgeteppene . Men har ikke et teppe selv , da alle vil ha de ferdige . Lykke til med trekkning. Måtte smile av ordtaket , da jeg traff en mann , selv om jeg faktisk var forlovet og da gjorde det slutt Så sa farmor : hvordan kan du bytte ut denne kjekke mannen med " han " der. Dette er 33 år siden og han er like vakker både inni og utenpå enda :) ( og 4 barn ble det og min farmor innrømmet etter en stund at hun forsto meg :)) ha en fin juli videre :))

    SvarSlett
  22. Så fint skjørt til en fin gammel krakken:)
    kos deg på hytta, her begynner min kjære ferien på fredag så håper goværet starter da også:)
    sommerklem

    SvarSlett
  23. Hei :) så flott krakken ble... du er så flink til å få til ting.

    Koser dere vell på hytta dere nå sikkert..

    Fortsett og kos dere og nyt dagene:)

    Skal selv ut på Averøya i dag.. er ei venninne av meg som er hjemme ute i Sveggen så jeg skal ut dit og besøke henne idag.

    Klem fra Evelyn

    SvarSlett
  24. Næmmen så koselig med hjemmelaget trekk, passet godt til hytten det...Det ser så koselig ut der ved sjøen....
    Jeg ønsker deg gode dager, nyt sommeren, selv om den ikke er så varm her på vestlandet....eller kanskje hytten din ligger på en annen kant av landet?
    Klem, M

    SvarSlett
  25. Så flink du er!
    Skjørtet var nydelig og ekstra flott med tungekanten:)

    Ha en fortsatt fin sommer og kos deg på hytta.
    Klem, Anita:O)

    SvarSlett