søndag 27. april 2014

Marius



Tenk så ble det en Marius på fruen også da. Fra å ikke strikke på 30 år, går det nå unna som bare det. Ikke før var Fanagenseren (som dere ser her) ferdig, så var det i gang med denne myke saken her. Pickles hadde salg på dette kamelhårsfargede garnet, og siden brunt er en farge jeg liker har jeg hamstra litt av den fargen. PURE THIN ALPAKKA som er så myk som bare det. Tynn genser, men utrolig varm og god. Genseren framstår som litt uryddig i trådene, men skal vaske den. Da tenker jeg den setter seg litt. Er veldig fornøyd med den.


Ja her står jeg så kry med genseren på. Strikket den mye lenger enn oppskriften sier den skal være. Jeg ser på den som et slags utenpåplagg også jeg. Da er det greit med litt lengde på genseren. 


Parallelt med Mariusen har jeg strikket Sinnasaujakke. Vel..her er jeg jo ikke ferdig da. Armene ble langdryge altså. Jeg liker at armene blir like, så jeg jeg sitter og nøster opp smånøster i de forskjellige fargenyansene på Kauni regnbuegarn. Den som har strikket denne vet at det er tidkrevende. Det går iallefall rette veien.


20 kommentarer:

  1. Så stilig Marius! Riktig fin og original i de fargene! Og Sinnasaujakken blir kjempefin. Jeg ønsker meg også en slik jakke, men skapet er fullt........

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Her går det sannelig unn, OG DEN VAR KJEMPELEKKER..plutselig traff jeg storbokstavknappen;)
    Nydelige farger til deg dette! Både Fana og Marius er blant mine favoritter på tradisjonsstrikk:)
    Nyt restene av april, klem;)

    SvarSlett
  3. Flott mariusgenser! Liker fargene godt. Morsom og fargerik jakke med sauer, du holder på med.
    Ha en fin uke! :)

    SvarSlett
  4. Likt godt fargane i mariusgenseren. Du er goé. ha ei fin og kreativ veke

    SvarSlett
  5. Nydelig mariusgenser du har laget deg! Og jeg kan se at den er myk og god :) Og sinnasaujakka di blir nydelig, og enig med deg at selv om det tar tid, har du igjen for å nøste opp garnet slik at armene blir like :) Flink du!

    Klem fra Ann Elisabeth

    SvarSlett
  6. Fantastisk flotte strikkeplagg du lagar :)

    SvarSlett
  7. Kjempeflott Mariusgenser, liker godt fargekombinasjonen din!
    Sinnasaujakken din ser også ut til å bli veldig fin. Skal si det går unna med strikkinga di! :-)

    SvarSlett
  8. Wow, skal si du står på fortiden. Marius genseren var lekker og var flott på.
    Sinnasaujakka blir bare lekker, rett og slett :)
    Ønsker deg en fin strikkeuke videre.

    SvarSlett
  9. Så flotte ting du har laget. Fargene på mariusgenseren var tøffe ;-))

    SvarSlett
  10. Fin marius! Det høres ut som denne vil bli mye brukt :)

    SvarSlett
  11. Nydelige farger på Mariusen din! Den sinnasauen er bare så fantastisk, elsker Kauni, hva farge er det du har i stripene sammen med Kauni? Ha en herlig uke hos deg!

    SvarSlett
  12. Så flink du er til å strikke :)
    Alt du lager blir jo kjempefint. Heldige de som får gaver av deg :)

    SvarSlett
  13. Se her ja! Genseren ble knall fin :) Likte fargevalget ditt godt :)
    Ønsker deg en super uke!

    SvarSlett
  14. Heisan, så flotte gensere du strikker :) jeg også har handlet hos Pickles, har også fundert på den du bruker, Pure Thin Alpacca, nå blir jeg jo bare enda mer overbevist om dette garnet - og fristet :)
    Apropos garnet på siden min, det er handlet hos yarn-paradise.com - og selvsagt; takk for deltagelse, jeg svarer i morgen kveld :) ha en fin kveld

    SvarSlett
  15. Jøss, for en produktivitet med strikkepinnene. Helt enig med deg ang. lengden på mariusgenseren. Synes den ble veldig fin med litt lengde på. Flotte farger også. Lykke til med sinnasauen :)

    SvarSlett
  16. Mariusgenseren ble bare kjempefin:)
    Nydelige farger.
    Sinnasauen ser også nydelig ut, blir spennende å se den ferdig.

    SvarSlett
  17. Oj, denne ble kjempefin! Litt annerledes farger, men det er jo bare ekstra fint! Skal si du er produktiv!

    SvarSlett
  18. Hei igjen - finner ikke mailadr din jeg, så må prøve her :) send meg adr din er du snill, send den til vrigmor@yahoo.no Du kom nærmest vedr konkurransen :)

    SvarSlett
  19. Lekker fargekombinasjon!

    SvarSlett
  20. Jeg synes det er så flott når man strikket tradisjonsrik i uvante farger. Disse var intet unntak. Marius er, synes jeg, en grei modell å strikke. Har vurdert å få den på pinnene igjen, må bare bli enig med meg selv mht fargevalget.

    SvarSlett