tirsdag 29. august 2017

Riddari




Lenge siden sist jeg var her inne. Denne sommeren har vært svært travel for meg. Både med jobben og ferien. Det ble et langt fravær fra bloggen. Nå er jeg i normalen igjen heldigvis. 


Pinnene har gått likevel. Noen gensere har det blitt i sommer og. Utrolig hva man får gjort når man er bilpassasjer. Gubben kjører, og jeg strikker. Det ble Riddari til Gubben og til barnebarnet. Begge er strikket i Dropsgarnet Nepal. Barnegenseren i størrelse 8 år. Fant ikke mønster for barn, men i Islandsstrikkeboka var det oppskrift på andre barnegensere. La opp etter annen oppskrift, men fulgte fellingene som på voksengenser. Funket bra det. Dette skal være tykke utegensere til å bruke på hytten. 



En liten gave har det også blitt i sommer. Størrelse 1,5 år. Snøløvgenser. Her fikk jeg hjelp fra en Instagramvenn til å finne maskeantall. Det gikk bare to rosa nøster til denne. Pluss en liten hvit rest.


På hytten har jeg malt denne sommeren. Prøver å få det litt lysere rundt oss. Veldig høyt under taket, så det tar sin tid. Kjekt blir det ihvertfall at det blir lysere. Her har gangen blitt grå.

9 kommentarer:

  1. Så mye fint du har strikket :-)
    Mye raskere enn meg!

    SvarSlett
  2. Kjenner meg igjen i mannen som kjører og jeg strikker :) Mye fint du har strikket, nydelige gensere! Vi har også malt i sommer, gøy å fornye seg litt.
    Klem

    SvarSlett
  3. Flotte gensere og flotte farger! Høres herlig ut å kunne være passasjer og selv sitte og strikke. Jeg kjører alltid, så må ta det i andre sammenhenger. Men finner alltid en mulighet om jeg ikke er hjemme; på en ferje, i en kolonnekø eller på et venterom :)
    Hilsen fra Anette

    SvarSlett
  4. Så flotte gensere og sommerblomster i et melkespann er bare vakkert!

    SvarSlett
  5. Flotte gensere!

    God helg!

    SvarSlett
  6. Så fine gensre du har strikket! Riddarigenseren har jeg også på lista, men du vet den lista er lang:))
    Flotte fargekombinasjoner.
    Ønsker deg en fin søndag

    SvarSlett
  7. Nydelege gensarar, og så flotte fargar du har valt:)

    SvarSlett
  8. Gleder meg å se dine fantastiske genser. Kjempe flott mønsteret og fargene.
    Jeg liker Riddari mønsteret og super med garnet myk og varm.
    Søt også snøløvgenser.
    Det ser ut veldig bra med selvvalgte blomster... riktig god tid på hytten :-)))
    God høst deg.
    Hilsener fra Viola

    SvarSlett
  9. så fine!
    Riddari er en favoritt hos meg. sikkert bra å strikke i drops og ikke originalgarnet. hadde en slik en ei kort stund, men ulla stakk selv gjennom skjorte, så den måtte jeg bare gi fra meg :)

    riktig god helg til deg
    Beste hilsner fra Åpent^hus

    SvarSlett